Iranian Agriculture News Agency

رشد سبز در اوگاندا روی داد؛

افزایش 10 درصدی تولید ناخالص داخلی تا سال 2020/ ایجاد چهار میلیون شغل جدید تا سال 2040

بر اساس گزارش دولت و مشارکت اقتصادی آب و هوا در اوگاندا، رشد سبز در اوگاندا می‌تواند تولید ناخالص داخلی سالانه 10 درصد تا سال 2020 را افزایش دهد که تخمین زده شده در حدود 3.4 میلیارد دلار امریکا تا سال 2020 و 11.5 میلیارد دلار امریکا تا سال 2040 باشد.

افزایش 10 درصدی تولید ناخالص داخلی تا سال 2020/ ایجاد چهار میلیون شغل جدید تا سال 2040

بر اساس گزارش دولت و مشارکت اقتصادی آب و هوا در اوگاندا، رشد سبز در اوگاندا می‌تواند تولید ناخالص داخلی سالانه 10 درصد تا سال 2020 را افزایش دهد که تخمین زده شده در حدود 3.4 میلیارد دلار امریکا تا سال 2020 و 11.5 میلیارد دلار امریکا تا سال 2040 باشد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت newclimateeconomy ، این گزارش همچنین نشان می‌دهد که چهار میلیون شغل جدید تا سال 2040 ایجاد و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به میزان 28 درصد روی می‌دهد که این میزان بیش از تعهدات اوگاندا تحت توافقنامه پاریس خواهد بود.

به گفته Peter Okubal ، نماینده مؤسسه جهانی رشد سبز اوگاندا، چیزی که این گزارش ثابت می‌کند مزایای یک گذار رشد سبز در اوگاندا است.

بر اساس این گزارش، سرمایه‌گذاری سالانه مورد نیاز برای باز کردن فرصت‌های رشد سبز 1.8 میلیارد دلار امریکا تا سال 2020 خواهد بود. بسیاری از این فرصت ه‌، در حال حاضر در برنامه‌ریزی‌های دولت فعلی در نظر گرفته شده است، به‌طوری‌که برآورد شده، 200 میلیون دلار برای سرمایه‌گذاری عمومی به همراه 250 میلیون دلار اضافی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

Keith Muhakanizi ، دبیر دائمی وزارت خزانه‌داری اشاره کرد: "اوگاندا رشد چشمگیری در طی دو دهه داشته و برای رسیدن به وضعیتی با درآمد متوسط ​​تا سال 2040 نیاز به تنوع در اقتصاد خود و غلبه بر محدودیت‌های رشد فراگیر دارد. برنامه‌های فعلی ما در حال حاضر ترکیب عناصر رشد سبز است، ما در نظر داریم به یک تحول اقتصادی برسیم."

همچنین این گزارش مزایای اقتصادی رشد سبز را در چهار بخش کلیدی اقتصاد یعنی کشاورزی، انرژی، صنعت و شهرنشینی به شرح زیر مورد بررسی قرار داده است:

1- بخش کشاورزی: تولید ناخالص داخلی تقریباً سه میلیارد دلار امریکا افزایش و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا یک درصد تا سال 2040 روی می‌دهد. اصلاح بخش کشاورزی پیش‌شرط برای تحول ساختاری اوگاندا است.

2- بخش انرژی: تشویق به سمت انرژی پاک که می‌تواند تولید ناخالص داخلی را حدود چهار میلیارد دلار امریکا افزایش و انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا 11 درصد تا سال 2040 کاهش دهد. گفتنی است میزان مصرف سرانه انرژی در اوگاندا در جهان کمترین مقدار است. استراتژی انرژی اوگاندا در راستای برقی کردن و بهره‌وری انرژی و مدیریت آگاهانه از منابع نفتی ادامه می‌یابد.

3- تنوع صنعتی: حمایت از تنوع صنعتی می‌تواند تولید ناخالص داخلی را حدود 600 میلیون دلار امریکا افزایش دهد و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را 9 درصد تا 2040 به دنبال داشته باشد. اوگاندا روی فناوری‌ها و روش‌های کارآمد در راستای به حداقل رساندن آسیب به منابع طبیعی تمرکز دارد.

4- تمرکز بر شهرنشینی سالم، می‌تواند تولید ناخالص داخلی را حدود چهار میلیارد دلار امریکا افزایش دهد و کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای را تا هفت درصد تا سال 2040 در پی داشته باشد. مدل توسعه شهری و فشرده می‌تواند خدود 11 درصد در هزینه‌های زیرساخت صرفه‌جویی و تا یک‌سوم در بهبود دسترسی جمعیت به خدمات اساسی نقش داشته باشد.

Dr Sarah Ssewanyana ، مدیر اجرایی مرکز تحقیقات سیاست اقتصادی معتقد است: "مسیر رشد سبز بدون انتخاب‌های دشوار به‌وجود نمی‌آید، برای اینکه بدانیم در تجارت برای بازده بیشتر از کدام اولویت چشم بپوشیم، باید به سمت متعادل کردن اولویت‌های حیاتی روی آورده چرا که نقش مهمی برای درک و تعیین سیاست‌ها و منابع بازی می‌کند."

نیک گادفری " Nick Godfrey "، سرپرست سیاست و توسعه شهری دربخش اقتصاد آب و هوا گفت: "تجزیه و تحلیل این گزارش نشان می‌دهد هماهنگی بین دولت، بخش خصوصی و شرکای توسعه برای انجام هدف بلندپروازانه نیاز است."/


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید