Iranian Agriculture News Agency

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

90 درصد روستاهای بالای 20 خانوارکشور تا پایان دولت دارای اینترنت پرسرعت می شوند

سمنان- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که تا پایان دولت یازدهم 90 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پرسرعت برخوردار می شوند، گفت: در سه سال گذشته سامانه های اینترنت پرسرعت در بیش از 23 هزار روستای کشور راه اندازی شده است.

90 درصد روستاهای بالای 20 خانوارکشور تا پایان دولت دارای اینترنت پرسرعت می شوند

90 درصد روستاهای بالای 20 خانوارکشور تا پایان دولت دارای اینترنت پرسرعت می شوند

محمود واعظی در حاشیه آیین جشن فجر انقلاب در مسجد جامع شهرستان گرمسار در گفت و گو با ایرنا افزود: با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بخش قابل توجهی از نیاز مردم در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت، بهداشت و سلامت برطرف می شود و شکاف دیجیتالی در کشور با بهره برداری از این طرح کاهش چشمگیری می یابد .

وی اظهار داشت: یکی از مطالبات رهبر انقلاب که در نشست های متعدد نسبت به آن تاکید داشتند راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بود که با تلاش دولت تدبیر و امید این شبکه در سال جاری در کشور راه اندازی شد .

واعظی خاطرنشان کرد: گام اول شبکه ملی اطلاعات همزمان با گرامیداشت هفته دولت در سال جاری راه اندازی شد و گام دوم آن با تلاش های شبانه روزی دولت تدبیر و امید در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری رسید .

وی با بیان این که با بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات ، محتوای تولیدی فناوری و ارتباطات در داخل کشور گسترش می یابد ، گفت : با بهره برداری از این شبکه امنیت، حریم شهروندی و خصوصی تا میزان قابل توجهی بیش از ایمنی و صلابت اخلاقی برخوردار می شود .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ،دسترسی به اطلاعات آسان را از مزیت های شبکه ملی اطلاعات ذکر و تصریح کرد: علاوه بر این ، گسترش پهن باند و شبکه انتقال از مزیت های مهم در این طرح ملی است .

وی به اشاره به عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه پست ،گفت : بعد از سرکار آمدن دولت یازدهم، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی بیش از سه هزار و550 میلیون ریال زیان انباشته داشت اما با تلاش دولت تدبیر و امید در سال 94 با تسویه حساب ها این بحران مالی ، در طرح های پستی به سودهی رسید .

واعظی یادآور شد : در دولت های گذشته به دلایل مختلف نسبت به پرداخت حقوق کارکنان شرکت ملی پست جمهوری اسلامی بی عدالتی صورت می گرفت که در دولت تدبیر و امید تلاش شد با برنامه ریزی های منسجم افزایش حقوق و دستمزد در دستور کار سازمان برنامه و بودجه قرار گیرد .

وی تصریح کرد : در ایام الله دهه مبارک فجر امسال 33 روستا در گرمسار از سامانه اینترنت پرسرعت و 2 شهر دیگر در این شهرستان از سامانه های اینترنتی نسل سوم و چهارم برخوردار شدند .

واعظی اضافه کرد : همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر امسال بیش از 150 میلیارد ریال در حوزه های ارتباطات و فناوری اطلاعات در گرمسار هزینه شده که این امر مبین توجه بیش از پیش به نوسازی و تقویت باندهای ارتباطی است .

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد : تا پایان کار دولت یازدهم بیش از 80 میلیارد دیگر نیز برای افزایش پهن باند و توسعه سامانه های اینترنتی اعتبار ابلاغ شده است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید