Iranian Agriculture News Agency

از سوی مدیر امور درمان و ساماندهی دامپزشکی غیردولتی سازمان دامپزشکی:

اعلام جزئیات افزایش تعرفه‌های بخش خصوصی دامپزشکی در سال 96

نرخ رشد و میزان تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در بخش عمومی غیردولتی و بخش خصوصی دامپزشکی سال 96 مشخص شد .

به گزارش باشگاه خبرنگارانجوان، "دکتر محسن مشکات" مشاور رئیس و مدیر امور درمان و ساماندهی دامپزشکی غیردولتی سازمان دامپزشکی کشور گفت: در کل ما اساساً دو نوع تعرفه در بخش خصوصی و دولتی داریم.

وی ادامه داد: تعرفه بخش خصوصی را هر ساله معمولاً نظام دامپزشکی با همکاری سازمان دامپزشکی بر اساس روال هرساله ارائه و پس از بازنگری توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می شود .

مدیر امور درمان و ساماندهی دامپزشکی غیردولتی سازمان دامپزشکی کشورتصریح کرد: تعرفه های بخش دولتی مسیر دیگری را طی می کند،ولی معمولاً باید تایید مقام مسئول کشور برسد .

مشکات در خصوص تعرفه های حیوانات خانگی بیان کرد: معمولاً اکثر تعرفه ها صورت گرفته در مراکز بخش خصوصی توافقی است .

وی افزود: با توجه به اینکه سطح خدمات بیمارستانی یا آزمایشگاه های دامپزشکی در بخش خصوصی بر اساس هزینه های انجام شده‌، حالت توافقی میان صاحب حیوان و مرکز ارائه خدمات دامپزشکی صورت می گیرد و نظارتی در بخش خصوصی نیست .

مدیر امور درمان و ساماندهی دامپزشکی غیردولتی سازمان دامپزشکی کشورتاکید کرد: طبق قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی، تعرفه‌های خدمات درمانی، ‌پیشگیری، آزمایشگاهی و بهداشتی جایگاه دامپزشکی به تفکیک نوع خدمات در بخش غیردولتی برای سال۹۵با افزایشی متناسب با نرخ تورم و افزایش نرخ روبه رو است .

مشکات در خصوص نرخ تعرفه ها درمانگاهی در بخش خصوصی ادامه داد: در ایام تعطیل و ساعات شبانه۳۵درصد به تعرفه درمانگاهی اضافه می‌گردد، ولی در صورت مراجعه به دامپزشک متخصص به تمامی تعرفه‌ها۲۰درصد اضافه‌می‌شود .

وی یادآور شد: مواردی که در تعرفه‏ ها پیش ‏بینی نگردیده باشد برحسب مورد با توافق طرفین انجام می‏‌شود./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید