Iranian Agriculture News Agency

جایزه تبادل دانش اسکاتلند برای پروژه نوآورانه

پروژه بهبود کیفیت شیر در اسکاتلند کلید خورد

مشاوران و محققان با اجرای طرح نوآورانه‌ای که باعث بهبود کیفیت شیر و افزایش عملکرد پنیر شد، توانستند در فهرست پروژه‌های انتخابی برای جایزه معتبر دانش اسکاتلند (Scottish Knowledge Exchange Awards) قرار بگیرند.

پروژه بهبود کیفیت شیر در اسکاتلند کلید خورد

مشاوران و محققان با اجرای طرح نوآورانه‌ای که باعث بهبود کیفیت شیر ​​و افزایش عملکرد پنیر شد، توانستند در فهرست پروژه‌های انتخابی برای جایزه معتبر دانش اسکاتلند ( Scottish Knowledge Exchange Awards ) قرار بگیرند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت SRUC ، پروژه بهبود کیفیت شیر شهر Campbeltown یکی از فینالیست‌های جوایز است که با همکاری بین کسب و کار و دانشگاهیان تغییری مهم را در این حوزه رقم زده است.

پروژه توسط مشاوران SAC ، بخشی از کالج روستایی اسکاتلند ( SRUC )، اجرا شده است. این پروژه کیفیت شیر را بهینه‌سازی می‌کند و به کشاورزان محلی اجازه می‌دهد تا از میزان شیر کمتر، پنیر بیشتری تولید کنند. این طرح همچنین با مرکز تحقیقات و نوآوری لبنی SRUC درگیر است، بخشی از یک رویکرد گسترده برای حفظ صنعت کشاورزی لبنی محلی که روی اقتصاد این منطقه بسیار تأثیرگذار است.

مرکز مشاوره SAC با شرکت First Milk (شرکت لبنی بریتانیایی) و مزارع لبنی Campbeltown و همراه با مرکز پژوهش و نوآوری لبنی SRUC در شهر Dumfries به بررسی بازده پنیر شهر Campbeltown در مقایسه با پنیر شرکت First Milk پرداخته‌اند.

این فعالیت مشترک به درک درستی از رابطه بین کیفیت شیر ​​و بازده پنیر و شناسایی تغییرات برای بهینه‌سازی کیفیت شیر انجامید.

در این مسیر، پروژه دومی برای تغذیه از آب پنیر برای گاوهای شیری ایجاد شد. این نوآوری، باعث کاهش هزینه خوراک، بهبود کیفیت شیر ​​و بازده پنیر می‌شود.

جان فورستر، مشاور کشاورزی در دفتر SAC درشهر Campbeltown گفت: "ما واقعاً خوشحال هستیم که برای این جایزه انتخاب شده‌ایم، نکته‌ای که همکاری در کنار نظارت و توجه به جزئیات می‌تواند نتیجه مثبت را به‌دنبال داشته باشد."

"استفاده از آب پنیر مزارع لبنیات، به بهبود کیفیت شیر کمک کرد و نیز ثابت شد که آب پنیر تحت تأثیر عنصر کازئین مربوط به پروتئین شیر، به‌عنوان ماده کلیدی برای تولید پنیر عمل می‌کند. این پروژه نشان داد کیفیت خوب شیر به تولید پنیر با کیفیت انجامیده است."

مایک واینبرگ، مدیرعامل مشاوره SAC گفت: "این پروژه یک نمونه از پروژه‌هایی است که SAC به خود می‌بالد در ایجاد یک تفاوت در آن شریک بوده است. این پروژه با تخصص، دانش فنی، امکانات و زنجیره تأمین، کار را برای رسیدن به نتیجه بهتر تسهیل کرد."

جایزه تبادل دانش اسکاتلند ( Scottish Knowledge Exchange Awards ) یک رابط سازمان یافته است که می‌تواند کسب و کار ها را با دانشگاه و مؤسسه‌های تحقیقاتی هماهنگ کرده و با یکدیگر ارتباط برقرار کند.

Siobhan Jordan ، رابط مدیرعامل، گفت: "این نشان می‌دهد که همکاری می‌تواند به انقلابی در صنعت بینجامد و جامعه و زندگی مردم را تغییر داده و به یک تأثیرگذاری جهانی تبدیل شود. همچنین تبادل دانش می‌تواند به شرکت‌ها و دانشگاهیان کمک کند."/

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید