Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین استان اردبیل خبر داد:

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید محصول سالم برای زنان کارآفرین در شهرستان نمین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین گفت: تولید محصول سالم، یک سامانه مدیریت تولیدی جامع نگر است که موجب سلامت کشت بوم از نظر تنوع زیستی، چرخه طبیعی عناصر غذایی و فعالیت‌های بیولوژیکی در راستای سلامتی منابع تولید، اکوسیستم و انسان را با هم تضمین می کند.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید محصول سالم برای زنان کارآفرین در شهرستان نمین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین استان اردبیل از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تولید محصول سالم و استاندارد برای زنان کارآفرین در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، محمد حسنی با اعلام این خبر افزود: در راستای توانمند سازی تشکل‌ها و زنان کار آفرین، کارگاه آموزشی با مشارکت 15 نفر از اعضای صندوق خرد و تسهیل گران و زنان کار آفرین تشکیل و در خصوص مباحث تولید محصول سالم، نحوه ترویج، توسعه و راهکار نیل به اهداف و در نهایت دستیابی به امنیت غذایی آموزش های لازم ارائه شد.

وی گفت: موضوع افزایش آگاهی مصرف کنندگان از کیفیت و سلامت محصولات کشاورزی و غذایی در راستای نگرانی آنها از احتمال وجود بقایای مواد شیمیایی و آثار زیست محیطی و پیامدهای ناشی از آن بر سلامت جامعه که از چالش های اساسی جوامع امروزی است، این کارگاه برگزار گردید.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نمین یادآور شد: هدف از اعمال این استانداردها در تولید محصولات، حصول اطمینان مصرف کنندگان و دستیابی به توسعه پایدار و محصول سالم است .

وی اضافه کرد: تولید محصول سالم، یک سامانه مدیریت تولیدی جامع نگر است که موجب سلامت کشت بوم از نظر تنوع زیستی، چرخه طبیعی عناصر غذایی و فعالیت‌های بیولوژیکی در راستای سلامتی منابع تولید، اکوسیستم و انسان را با هم تضمین می کند .

وی ابراز امیدواری کرد با ارتباط تنگاتنگ بین کارشناسان مسئول پهنه و زنان توانمند روستایی می توان گامی مؤثر در ترویج، توسعه و تولید محصولات سالم در راستای اهداف نظام نوین ترویج کشاورزی برداشت.

گفتنی است کارگاه‌های آموزشی تولید محصول سالم برای زنان کارآفرین در شهرستان نمین با هماهنگی معاونت آموزشی مرکز تحقیقات، آموزش و منابع طبیعی استان برگزار شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید