Iranian Agriculture News Agency

فروشگاه مواد غذایی در بریتانیا از کامیون‌های جدید با سوخت زباله‌های مواد غذایی استفاده کرد

یک سوپرمارکت بریتانیا به‌عنوان نخستین خرده‌فروش در اروپا توانسته از یک نوع جدید از کامیون استفاده کند که سوخت آن زباله‌های مواد غذایی است و این امکان را دارد که تا مسافت 500 مایل تقریبا دو برابر متوسط فعلی حرکت کند.

فروشگاه مواد غذایی در بریتانیا از کامیون‌های جدید با سوخت زباله‌های مواد غذایی استفاده کرد

یک سوپرمارکت بریتانیا به‌عنوان نخستین خرده‌فروش در اروپا توانسته از یک نوع جدید از کامیون استفاده کند که سوخت آن زباله‌های مواد غذایی است و این امکان را دارد که تا مسافت 500 مایل تقریبا دو برابر متوسط ​​فعلی حرکت کند.

به گزارش ایانا از رویترز، این سوخت سبز می‌تواند در کسب و کار و در کامیون‌ها مورد استفاده قرار گیرد و به کاهش آلایندگی کمتر هوا و گرمایش جهانی کمک کند.

ارائه‌کننده سوخت‌های CNG ( Gas provider CNG Fuels ) اعلام کرد که یک زنجیره فروشگاهی 10 کامیون که از گاز تجدیدپذیر بیومتان استفاده می‌کند، به ناوگان خود اضافه کرده است؛ به‌طوری‌که این نوع سوخت 70 درصد دی‌اکسیدکربن کمتر از موتورهای دیزل تولید می‌کند.

این در حالی است که وسایل حمل و نقل حدود یک‌چهارم از گازهای گلخانه‌ای اروپا را تولید می‌کند و اتحادیه اروپا تعهد کرده است به کاهش 40 درصد قبل از 2030 تحت قرارداد آب و هوا 2015 پاریس دست یابد.

گاز Biomethane (بیومتان) از زباله‌های مواد غذایی که آن هم یک منبع از گازهای گلخانه‌ای، ساخته شده است.

همچنین کامیون‌های اسکانیا، تولیدشده سازنده سوئدی، روی سوخت سبز برای مسافت 500 مایل، 200 مایل بیشتر از میانگین توسعه داده شده‌اند که در آن از مخزن فیبر کربن ( carbon fiber tank ) که سبک‌تر و گاز بیشتری را نگهداری می‌کند، استفاده شده است.

Philip Fjeld ، مدیر سوخت‌های CNG می‌گوید : "بیومتان به مراتب ارزان‌تر و پاک‌تر از سوخت موتورهای دیزل هستند."

گفتنی است، هزینه بیومتان 40 درصد کمتر از سوخت‌های دیزلی است.

همچنین برآورد می‌شود که 88 میلیون تن مواد غذایی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا هر سال هدر می‌رود که هزینه‌ای حدود 143 میلیارد یورو (153.61 میلیارد دلار) دارد و فعالان باور دارند که این میزان می‌تواند غذای 55 میلیون نفر در اروپا را که در فقر غذایی به‌سر می‌برند، تأمین کند./

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید