Iranian Agriculture News Agency

در راستای اصلاح الگوی کشت صورت گرفت:

برگزاری دوره مهارتی کشت گیاهان دارویی در شهرستان آذرشهر

در این دوره شرکت کنندگان علاوه بر آگاهی از گیاهان دارویی خودرو در مزارع و مراتع و خواص آن‌ها، با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهانی که امکان صادارت و ارز آوری را در پی دارد، آشنا شدند.

برگزاری دوره مهارتی کشت گیاهان دارویی در شهرستان آذرشهر

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر از برگزاری دوره مهارتی کشت گیاهان دارویی در راستای اصلاح الگوی کشت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، مجید حسنی در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: کشور ایران به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، رویشگاه گستره وسیعی از گیاهان دارویی است و در گذشته نیز منبـع تولیـد و مصرف این گیاهان بوده و سابقه طولانی در زمینه طب سنتی دارد، علاوه بر اهمیت روزافزون گیاهان دارویی در سطح جهـان کـه بـه سـرعت جانشـین بسیاری از داروهای شیمیایی می شود، صادرات این گیاهان نیز می تواند منبع بزرگـی از درآمـد ارزی بـرای کشـور باشـد .

وی گفت: اهمیت، جایگاه و نقش گیاهان دارویی با توجه به تغییرات اقلیمی و کاهش نزولات جوی به منظور رسیدن به استقرار کشاورزی پایدار با تنوع زیستی، ایجاد اشتغال، امنیت غذایی و بهبود وضعیت معیشتی خانوارهای روستایی بویژه در حاشیه دریاچه ارومیه به حدی است که می توان کشت و فرآوری آن را در منطقه یکی از شاخصه هـای مهم کشاورزی پایدار و پیشرفت و آبادانی منطقه مـدنظر قرار داد .

مدیر جهادکشاورزی شهرستان آذرشهر ادامه داد: این مدیریت برای استفاده از ظرفیت های این شهرستان در راستای اهداف و برنامه های اصلاح الگوی کشت با معرفی و جایگزین نمودن گونه های سازگار در منطقه با نیاز آبی کم و صرفه اقتصادی بالا، اقدام به برگزاری دوره مهارتی کشت گیاهان دارویی کرد .

حسنی اظهار کرد: در این دوره شرکت کنندگان علاوه بر آشنایی با گیاهان دارویی خودرو در مزارع و مراتع و خواص آن ها، با نحوه کاشت، داشت و برداشت گیاهانی که امکان صادارت و ارز آوری را در پی دارد، آشنا و با طرح سؤالات از راهنمایی های مربی و کارشناسان جهادکشاورزی شهرستان بهره مند شدند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید