Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل:

صاحبان اراضی غیر مرتعی و ملی در اردبیل سند معتبر دریافت می کنند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: در صورت تحویل نقشه کاداستر توسط امور اراضی استان برای همیشه به اختلافات بین مردم با سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی پایان خواهد داد و دیگر وقت و انرژی دستگاه های اجرایی صرف حل مشکلات تداخل نخواهد شد.

صاحبان اراضی غیر مرتعی و ملی در اردبیل سند معتبر دریافت می کنند

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت: کارشناسان فنی این اداره کل با تطبیق اراضی منابع طبیعی، اراضی تداخل را به راحتی شناسایی خواهند کرد و در صورتی که این اراضی جزو مرتع و اراضی ملی و حفاظت شده نباشد، با هماهنگی اداره ثبت اسناد و املاک به صاحبان آنان سند معتبر صادر خواهد شد.

به گزارش ایانا از اردبیل، شهامت هدایت در جلسه شورای هماهنگی مدیران جهاد کشاورزی استان با اعلام این مطلب افزود: رفع تداخل و حل اختلاف در عرصه ملی و زراعی یکی از وظایف اساسی سازمان جنگل ها و مراتع کشور به شمار می رود، به همین لحاظ کلیه زمین‌های مورد اختلاف زمین زراعی و منابع طبیعی مشخص شده و بررسی ها برای حل نهایی آنها ادامه دارد.

وی با اشاره به فعالیت کمیته تداخل افزود: خوشبختانه کمیته تداخل در برخی از شهرستان ها با جدیت فعالیت خود را شروع کرده و در دیگر شهرستان ها نیز این موضو ع با جدیت دنبال می شود. آنچه که در این ارتباط مهم است این است که اگر نقشه های اصلاح اراضی در اسرع وقت به منابع طبیعی تحویل داده شود، بدیهی است که کارشناسان فنی این اداره کل با تطبیق آن با اراضی منابع طبیعی، اراضی تداخل را به راحتی شناسایی خواهند کرد و در صورتی که این اراضی جزو مرتع و اراضی ملی و حفاظت شده نباشد، با هماهنگی اداره ثبت اسناد و املاک به صاحبان آنان سند معتبر صادر خواهد شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با تأکید بر تحویل نقشه کاداستر توسط امور اراضی استان به این اداره کل افزود: این نقشه فنی و کارشناسی برای همیشه به اختلافات بین مردم با سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی پایان خواهد داد و دیگر وقت و انرژی دستگاه های اجرایی صرف حل مشکلات تداخل نخواهد شد و اینجاست که صاحبان زمین هایی که سند دریافت کرده‌اند می بایست با اصول صحیح کاشت و داشت و برداشت محصول وظیفه خود را به عنوان تولید کننده به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی ادا کنند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید