Iranian Agriculture News Agency

همه روستاهای بالای ۱۵ خانوار به اینترنت متصل می شوند

خدمت‌رسانی به ۲۵‌هزارو ۴۷۵ روستا محقق شده و همچنین وعده داده شده تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای بالای ۱۵ خانوار به اینترنت متصل شوند. همچنین از ابتدای دولت یازدهم پروژه‌های ارتباطی متعددی در استان‌های کشور راه‌اندازی شد که هر کدام از این پروژه‌ها نیز در راستای کاهش شکاف دیجیتالی صورت گرفت.

همه روستاهای بالای ۱۵ خانوار به اینترنت متصل می شوند
وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از سال ۱۳۹۳، به راه‌اندازی پروژه‌های ارتباطی در بیش از ۲۵‌ هزار روستا در استان‌های متعدد کشور اقدام کرده و برنامه‌هایی را نیز تحت عنوان پروژه OSU با هدف دسترسی همه روستاها به شبکه‌های ارتباطی پیاده کرده است.
در این راستا، خدمت‌رسانی به ۲۵‌هزارو ۴۷۵ روستا محقق شده و همچنین وعده داده شده تا پایان دولت یازدهم همه روستاهای بالای ۱۵ خانوار به اینترنت متصل شوند. همچنین از ابتدای دولت یازدهم پروژه‌های ارتباطی متعددی در استان‌های کشور راه‌اندازی شد که هر کدام از این پروژه‌ها نیز در راستای کاهش شکاف دیجیتالی صورت گرفت.
در سال ۱۳۹۳ در استان‌های کردستان، چهارمحال‌وبختیاری، فارس، خراسان‌رضوی و مازندران افتتاح شد. در خردادماه این سال، پروژه‌هایی در ۳۳۰ روستای استان کردستان، در شهریورماه، پروژه‌هایی در ۱۱۶ روستای استان چهارمحال‌وبختیاری و ۳۵۶ روستای استان فارس، در ماه بهمن نیز پروژه‌های ارتباطی در استان‌های خراسان‌رضوی و مازندران راه‌اندازی شد. سال ۱۳۹۴ و در ماه فروردین با افتتاح پروژه‌های ارتباطی در ۱۰۸ روستای استان گیلان آغاز شد. در ماه بهمن نیز در ۹۲۰ روستای استان فارس، ۳۷۶ روستای استان هرمزگان، هزار و ٧١٧ روستای استان خوزستان و همچنین در استان سیستان‌وبلوچستان پروژه‌های ارتباطی راه‌اندازی شدند. همچنین در سال ۱۳۹۵، در خردادماه پروژه‌های ارتباطی در هزار و ١٨٤ روستای استان گیلان افتتاح شد. در ماه مرداد نیز در ۱۱۷ روستای استان کهگیلویه‌وبویراحمد پروژه‌های ارتباطی افتتاح شد و در ۲۳۵ روستای استان خراسان شمالی و هزار و ٦٠٥ روستای استان مازندران نیز در شهریورماه پروژه‌های ارتباطی به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید