Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

توزیع 700 هزار اصله نهال مثمر در استان چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: جایگاه‌های توزیع نهال در در مرکز استان و شهرستان‌ها دایر است، این جایگاه‌ها دارای گواهی توزیع نهال بوده و باتوجه به این که استان نسبت به برخی آفات وبیماری‌ها باید قرنطینه باشد، کشاورزان و بهره‌برداران تنها مجاز به خرید نهال از این جایگاه‌ها هستند.

توزیع 700 هزار اصله نهال مثمر در استان چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع بیش از یک میلیون اصله نهال مثمر در دهه اول اسفندماه خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، حمید رضا دانش با بیان این مطلب گفت: در دهه اول اسفند ماه، جایگاه های توزیع نهال در مرکز استان و شهرستان ها دایر بوده و توزیع نهال در استان آغاز خواهد شد .

وی با اشاره به موجودی نهال در استان گفت: در حال حاضر 366 هزار اصله نهال مثمر در استان وجود دارد و علاوه بر موجودی نهال در استان، تعداد 234 هزار اصله نیز از استان های دیگر که دارای مجوز و مورد تأیید کمیته تایید نهال قرار گرفته اند، تأمین شده و در حال انتقال به استان است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان چهارمحال و بختیاری افزود: علاوه براین میزان نهال، یک میلیون نهال دیگر نیز به منظور اجرای طرح های بزرگ توسعه باغات در استان مورد نیاز است که به زودی تأمین خواهد شد .

دانش با بیان اینکه جایگاه‌های توزیع نهال در مرکز استان در محل کشتارگاه قدیم و در شهرستان‌ها دایر خواهد شد، یادآور شد: این جایگاه‌ها دارای گواهی توزیع نهال بوده و باتوجه به این که استان نسبت به برخی آفات وبیماری ها باید قرنطینه باشد، کشاورزان و بهره‌برداران فقط مجاز به خرید نهال از این جایگاه‌ها هستند.

دانش بیان کرد: نهال های تأیید شده دارای شناسه و یا لیبل بوده که مشخص کننده اصالت رقم و سلامت نهال است.

وی در پایان گفت: انواع نهال های سیب،گردو ،به، گلابی و... توزیع خواهند شد، ضمن اینکه اولویت توزیع با نهال هایی با نیاز آبی پایین با توجه به تغییر اقلیم اتفاق افتاده و نهال های کشت بافتی و ارقام دیر گل است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید