Iranian Agriculture News Agency

طی یک برنامه 5 ساله

باغ‌های استان کرمانشاه 19 هزار هکتار توسعه می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: به متقاضیان احیاء و اصلاح باغات خدمات کارشناسی، تسهیلات بانکی و یارانه نهال ارائه می‌شود.

باغ‌های استان کرمانشاه 19 هزار هکتار توسعه می‌یابد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: طی یک برنامه 5 ساله، باغات استان کرمانشاه 19 هزار هکتار توسعه می یابد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، خسرو شهبازی با بیان این مطلب افزود: علاوه بر این 19 هزار هکتار، در سطح 10 هزار هکتار نیز کشت باغات دیم در استان در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سطح باغات استان نسبت به کل کشور پایین بوده و باید این سطح افزایش یابد، خاطرنشان کرد: در 16 درصد اراضی کشور باغ وجود دارد که اراضی باغی استان نسبت به کل کشور حدود چهار درصد است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در یک برنامه بلند مدت نیز قصد داریم 20 درصد از اراضی استان به باغات اختصاص یابد .

شهبازی افزود: باغبانی علاوه بر اینکه از نظر اقتصادی مفید است، باعث بالا رفتن کیفیت هوا، تولید اکسیژن و تثبیت کربن و... نیز می‌شود .

وی در ادامه به توسعه باغات در سطح شهرستان دالاهو پرداخت و افزود: در شهرستان دالاهو چهارهزار و 200 هکتار باغ وجود دارد که به دلیل خشکسالی دچار آسیب شده و نیاز به اصلاح و احیا دارند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: در راستای اصلاح و احیای باغات در استان در سطح دوهزار و 600 هکتار اقدام خواهد شد .

شهبازی اضافه کرد: در دالاهو با وجود دو سد زمکان و آزادی امکان توسعه باغات فراهم شده است .

وی گفت: در شهرستان دالاهو 100 هکتار باغات دیم ایجاد و 300 هکتار باغ آبی نیز به شیوه نوین با بهره‌برداری از سد زمکان احیا می‌شوند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از ایجاد 700 هکتار باغ در دره زمکان اشاره کرد و افزود: باغات این دره کهن سال بوده و به توسعه و احیاء نیازمند است .

وی از برنامه اساسی توسعه باغات پسته، بادام، گل محمدی و سایر ارقام در مناطقی از استان که با محدودیت منابع آبی رو به رو هستند خبر داد و افزود: در این مناطق ارقامی که نیاز آبی کمتر دارند، کشت باغی خواهند شد .

شهبازی گفت: در عمده مناطق زیر دست سدها و سامانه گرمسیری توسعه باغات صورت می‌گیرد .

وی افزود: به متقاضیان احیاء و اصلاح باغات خدمات کارشناسی، تسهیلات بانکی و یارانه نهال ارائه می‌شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید