Iranian Agriculture News Agency

طی یک دهه روی داد

فروش محصولات ارگانیک در انگلستان به بالاترین میزان رسید

خرده فروشان بریتانیایی می گویند ، طی یک دهه ، تقاضا برای میوه و سبزیجات ارگانیک در بالاترین حد خود طی یک دهه رسیده است.

فروش محصولات ارگانیک در انگلستان به بالاترین میزان رسید

خرده فروشان بریتانیایی می گویند ، طی یک دهه ، تقاضا برای میوه و سبزیجات ارگانیک در بالاترین حد خود طی یک دهه رسیده است.

به گزارش ایانا از گاردین، در حال حاضر خریداران معتقدند که سلامتی مواد غذایی ارگانیک، ارزش پرداخت پول بیشتر را دارند. به تازگی انجمن خاک ( Soil Association ) گزارش سالانه خود را در مورد وضعیت بازار مواد غذایی ارگانیک ، منتشر کرد که نشان از میزان رشد برای چهارمین سال می دهد.


در همین حال، شرکت تسکو(1) اعلام کرده، که در سال گذشته ، فروش مواد غذایی ارگانیک در فروشگاه های این شرکت تا 15 درصد افزایش یافته و همچنین فروش سال گذشته سوپرمارکت آنلاین انگلیسی
Ocado ، با 16 درصد با افزایش رو به رو بوده است.

Waitrose ،سوپرمارکت زنجیره ای بریتانیایی اعلام کرد "ما نخستین سوپر مارکت از دهه 1980 ، در زمینه فروش محصولات ارگانیک به شمار می رویم و خریداران ما تا کنون به خرید چنین محصولاتی افزایش یافته اند."
سخنگوی این سوپرماکت گفت: "آخرین آمار ما نشان می دهد سالانه حدود پنج درصد ، رشد داشته ایم."

این در حالی است که به نظر می رسد ، به طور قابل توجهی، افزایش فروش محصولات ارگانیک نه تنها برای میوه و سبزیجات ، بلکه در زمینه ماهی ، محصولات لبنی و اقلام مواد غذایی مانند روغن زیتون، ماکارونی و سس ها هم روی داده است. اما کارشناسان معتقدند که همچنان میزان قیمت، یک عامل مهم در خرید مواد غذایی ارگانیک به شمار می رود.

سخنگوی تسکو گفت: "ما شاهد افزایش خریداران هستیم که به دنبال خرید مواد غذایی ارگانیک هستند اما برای تداوم این روند نیاز به مقرون به صرفه بودن و همراه با کیفیت بالا این مواد در تمام طول سال است، محبوبیت غذاهای ارگانیک با میوه ها و سبزیجات آغاز شد، اما ما در حال حاضر شاهد افزایش خرید مشتریان برای ماهی و لبنیات نیز هستیم."

Adrian Blackshaw ، رئیس اداره تجارت محصولات ارگانیک ( Organic Trade Board ) که به تازگی موفق به دریافت بودجه اتحادیه اروپا برای کمک به ترویج مواد غذایی ارگانیک در بریتانیا و دانمارک شده است، گفت: "دو چالش اصلی بر سر راه مشتریان برای خرید محصولات ارگانیک قرار دارد ، نخست میزان قیمت و دوم در دسترس بودن این مواد. از این رو در طول دهه گذشته ما شاهد بهبود در صنعت و بازار رو به رشد مواد ارگانیک در انگلستان بوده ایم. "

Adam Wakeley ، مدیر عامل Organic Farm Foods ، گفت: "احیای مواد غذایی ارگانیک با همکاری خرده فروشان برای ارایه طیف وسیعی از مواد غذایی با کیفیت همراه با قیمت های مقرون به صرفه انجام شده است. آن ها همچنان با خرید خود به حمایت بخش ارگانیک ادامه می دهند به طوری که رشد این بخش از غذاهای غیر ارگانیک، پیشی گرفته است. "

سال گذشته گزارش انجمن خاک درباره بازار محصولات ارگانیک نشان داد، این بخش دارای رشد به ارزش تقریبا دو میلیارد پوند در سال 2015 بود. این درحالی است که فروش محصولات ارگانیک عملکرد بهتری نسبت به بازار مواد غذایی غیر ارگانیک داشته، که 0.9 درصد در مدت مشابه کاهش یافته است.

Clare McDermott ، مدیر توسعه کسب و کار در صدور گواهینامه انجمن خاک ( Soil Association Certification ) گفت: "یک فرصت خوبی برای سوپر مارکت ها برای بالابردن میزان محصولات ارگانیک بیشتر فراهم شده چراکه در حاضر پتانسیل زیادی برای افزایش فروش محصولات ارگانیک و به ویژه در سوپر مارکت ها وجود دارد. "

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1-تسکو: شرکت خرده‌فروشی بریتانیایی است، که پس از وال‌مارت ، به‌عنوان دومین شرکت خرده‌فروشی جهان، بر پایه میزان درآمد سالیانه شناخته می‌شود . شرکت تسکو در سال ۱۹۱۹ توسط جک کوهن ، در حومه شهر لندن تاسیس شد. تمرکز تسکو بر غذا و نوشیدنی است، اما بسته به مکان فروشگاه، محصولات و خدمات دیگری چون لباس ، وسایل برقی ، خدمات مالی ، باجه‌های تلفن ، بیمهٔ ماشین ، اجارهٔ فیلم، دانلود موزیک و خدمات اینترنت نیز ارائه می‌دهد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید