Iranian Agriculture News Agency

افزایش ظرفیت کشاورزان خرده‌پا و متوسط برای دسترسی به بازارهای بین‌المللی

180 میلیون دلار برای بهبود رقابت‌پذیری بخش کشاورزی جاماییکا

180 میلیون دلار به پروژه رقابت‌پذیری کشاورزی جاماییکا و به‌منظور بهبود عملکرد این بخش در بازارهای ملی و بین‌المللی اختصاص یافت.

180 میلیون دلار برای بهبود رقابت‌پذیری بخش کشاورزی جاماییکا

180 میلیون دلار به پروژه رقابت‌پذیری کشاورزی جاماییکا و به‌منظور بهبود عملکرد این بخش در بازارهای ملی و بین‌المللی اختصاص یافت.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Jamaica Information Service ، هدف این پروژه افزایش ظرفیت کشاورزان کوچک و متوسط ​​برای دسترسی به بازارهای ملی و بین‌المللی، بهبود عملکرد کیفیت مواد غذایی و سیستم‌های مدیریت کیفیت و ایمنی کشور و همچنین توسعه کشاورزی و فراوری در زنجیره ارزش است.

اهداف برای سال مالی 2017-2018، شامل به‌روزرسانی و تقویت ساز و کارهای بخش دولتی و خصوصی در تعامل با یکدیگر برای پرداختن به مسائل ایمنی مواد غذایی است.

این برنامه شامل اهدافی در زمینه سلامت گیاه، افزایش توانایی فنی متخصصان، تحقیقات و بخش توسعه برای انجام تشخیص سریع و دقیق، نظارت، قرنطینه و درمان آفات گیاهی در شرایط اضطراری و همچنین تهیه تجهیزات برای آزمایشگاه‌های تحقیقاتی سلامت گیاه خواهد بود.

یکی دیگر از قابلیت‌های برنامه در زمینه بهداشت حیوانات، خرید تجهیزات بهداشتی و تعامل با مشاوران مرکز ملی حیوانات است. همچنین، این پروژه از فعالیت‌های پارک کشاورزی نیز پشتیبانی می‌کند. دستاوردهای دیگر پروژه، پیاده‌سازی سیستم برای حمایت از توسعه بازار (سیستم بازاریابی) است، علاوه بر این، 10 کارگاه آموزشی درباره بازاریابی و مهارت‌های آن برای سازمان‌ها برگزار شد. این در حالی است که سیستم مدیریت کیفیت،و خط‌مشی ایمنی مواد غذایی توسط کابینه تصویب شد.

عملکرد گزارش ارزیابی در ایمنی مواد غذایی آماده و 10 ذی‌نفع کارگاه‌های آموزشی اجرای سیاست ایمنی مواد غذایی و برنامه‌ریزی استراتژیک را بر عهده گرفتند و همچنین 12 کارگاه آموزشی در زمینه بررسی سلامت حیوانات و سیاست‌های بهداشت ملی حیوانات و گیاهان به تصویب کابینه رسید.

وزارت صنعت، تجارت، کشاورزی و شیلات، پروژه‌ای را از نوامبر 2010 آغاز کرد و قرار است تا مه 2017 به پایان برسد و بودجه آن از بانک توسعه بین امریکایی ( Inter-American Development Bank ) تأمین می‌شود./


ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید