Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اعلام کرد :

تولید 2.2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در اردبیل / فراتر از اهداف اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: بر اساس برنامه‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی سهم استان در تولید و افزایش ضریب خوداتکایی محصولات راهبردی اساسی در مجموع دومیلیون و 160 هزار تن بود که با تلاش کلیه بهره‌برداران و کارشناسان مقدار دومیلیون و 233 هزار تن محقق شد.

تولید 2.2 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در اردبیل / فراتر از اهداف اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید دومیلیون و 233 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، عدیل سروی با بیان این مطلب افزود: بر اساس برنامه های ابلاغی اقتصاد مقاومتی سهم استان اردبیل در تولید و افزایش ضریب خوداتکایی محصولات راهبردی اساسی شامل گندم، شلتوک، دانه‌های روغنی، جو، سیب زمینی، حبوبات، پنبه، شیر، گوشت قرمز، گوشت سفید و تخم مرغ در مجموع دومیلیون و 160 هزار تن بود که با تلاش کلیه بهره‌برداران و کارشناسان مقدار دومیلیون و 233 هزار تن محقق شد.

وی گفت: میزان تولید محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی و دامی در طی سه سال گذشته از سه و هفت دهم میلیون تن به چهار و پنج دهم میلیون تن افزایش یافته است و توسعه کشت دانه های روغنی همچنین اصلاح الگوی کشت استان به منظور توسعه کشت محصولات کشاورزی با ارزش اقتصادی بالا و نیاز آبی پایین پیگیری می گردد و در این راستا تاکنون در توسعه کشت کلزا، سویا (کشت دوم)، گیاهان دارویی، زعفران، پسته، بادام زمینی و ... توفیقات خوبی در استان به دست آمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: برای فعال سازی 159 طرح راکد و نیمه فعال در بخش کشاورزی بالغ بر 850 میلیارد ریال تسهیلات به تولید کنندگان بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

سروی ادامه داد: بر اساس برنامه ابلاغی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده بود که امسال 695 هزار تن تولید مازاد بر نیاز در تولید گندم در استان داشته باشیم، این در حالی است که به همت تلاش شبانه روزی دست اندرکاران بخش کشاورزی و تولید کنندگان در افزایش ضریب خود اتکایی در این محصول راهبردی به تولید 720 هزار تن تولید مازاد بر نیاز دست یافتیم. به عبارت دیگر 25 هزار تن از برنامه ابلاغی که در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده بود، جلوتر هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در تولید دانه های روغنی بخصوص کلزا، سویا، آفتابگردان، پنبه، بادام زمینی و کنجد نیز افزود: در سال زراعی گذشته 24 هزار و 400 هکتار از اراضی مستعد استان به زیر کشت دانه های روغنی اختصاص یافت. برنامه ابلاغی تولید 45 هزار تن بود که در سایه الطاف الهی و همت و تلاش دست اندرکاران تولید و برنامه ریزی های کارشناسی و تخصصی موفق شدیم به تولید 57 هزار تن دست یابیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در خصوص افزایش ضریب خود اتکایی در خصوص زراعت سیب زمینی در استان نیز افزود: بر اساس برنامه ابلاغی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه ابلاغی برای تولید مازاد بر نیاز این محصول 750 هزار تن هدف گذاری شده بود و این درحالی است که خوشبختانه به همت تلاشگران عرصه تولید و خود کفایی موفق شدیم 810 هزار تن سیب زمینی در سطح 22 هزار هکتار برداشت کنیم، به عبارت دیگر 60 هزار تن بیش از برنامه پیش بینی شده تولید سیب زمینی داشته ایم.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید