Iranian Agriculture News Agency

در نشست تخصصی خرما با حضور تجار هندی در بندرعباس عنوان شد:

توسعه صادرات خرمای هرمزگان به کشور هندوستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و افزایش مراودات تجاری بین هرمزگان و کشور هندوستان و از طریق اعزام هیأت تجاری، نیازهای طرفین شناسایی و بستر معرفی صادرات مستقیم محصول خرما به هندوستان فرآهم شود.

توسعه صادرات خرمای هرمزگان به کشور هندوستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از توسعه صادرات خرمای هرمزگان به کشور هندوستان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، ناصر حیدری پوری در نشست تخصصی خرما با حضور تجار هندی در بندرعباس افزود: در حال حاضر خرمای استان توسط کشورهای واسطه از جمله امارت متحده عربی به کشور هندوستان صادر می شود .

وی تأکید کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و افزایش مراودات تجاری بین هرمزگان و کشور هندوستان و از طریق اعزام هیأت تجاری، نیازهای طرفین شناسایی و بستر معرفی صادرات مستقیم محصول خرما به هندوستان فرآهم شود .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان عنوان کرد: عمده صادرات خرمای استان به کشورهای امارات، هندوستان، کانادا و استرالیا صادر می شود .

حیدری پوری اضافه کرد: پیارم، شاهانی، مضافتی و خاصویی از مهم ترین ارقام خرمای صادراتی هرمزگان به شمار می روند.

وی یادآور شد:باید از ظرفیت صادرات محصولات کشاورزی در راستای اقتصادی کردن این بخش بیشترین بهره را برد .

براساس این گزارش، در ادامه این نشست یکی از تجار هندوستانی گفت: پنج درصد جمعیت هندوستان به دلیل وضعیت مناسب مالی خرمای پیارم استفاده می کنند و 10درصد آن وضعیت متوسط دارند و 85 درصد جمعیت کارگری را تشکیل می دهند که برنامه ما بر روی 85 درصد این جمعیت تدوین شده است؛ زیرا می تواند بازار مناسبی برای عرضه محصولات باشد .

یاسین اسماعیل بالوا افزود: خرمای مضافتی بین مردم هندوستان شناخته شده است و با پایین‌ترین قیمت عرضه می شود و این در حالی است که این خرما از طریق کشور امارت وارد هندوستان می شود .

وی خاطرنشان کرد: اخیراً براساس انعقاد قرارداد با استان کرمان 250 کانتیر 40 فوت خرمای مضافتی وارد هندوستان شده است .

وی تصریح کرد: مردم هندوستان شناخت کمی از خرمای هرمزگان دارند و این امر مستلزم معرفی این محصول به مردم این کشور است.

گفتنی است در این نشست مقرر گردید محصول خرمای مورد نیاز کشور هندوستان شامل انواع خرما و فرآورده های آن، نوع بسته بندی از سوی تجار هندوستان اعلام شود تا بتوان براساس آن تولید و بسته بندی صورت پذیرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید