Iranian Agriculture News Agency

رئیس اداره‌کل اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی مطرح کرد:

اعطای 290 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی در سال 95/ 9000 میلیارد ریال سهم مکانیزاسیون شد

یکی از مسئولان بانک کشاورزی نحوه تخصیص اعتبار به زیربخش‌های کشاورزی را تشریح کرد.

اعطای 290 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی در سال 95/ 9000 میلیارد ریال سهم مکانیزاسیون شد

یکی از مسئولان بانک کشاورزی نحوه تخصیص اعتبار به زیربخش‌های کشاورزی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس اداره‌کل اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی امروز در جلسه مشترک مرکز توسعه مکانیزاسیون و انجمن تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی گفت: از ابتدای سال 95 تاکنون حدود 290 هزار میلیارد ریال به بخش کشاورزی تسهیلات داده شده است که تنها 9 هزار میلیارد ریال آن مربوط به مکانیزاسیون بوده است.

بهزاد نیک‌خواه با اشاره به اینکه بخش‌های دیگری در کشاورزی هستند که نیاز به تسهیلات ویژه دارند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون برای توسعه گلخانه‌ها سه‌هزار و 500 میلیارد ریال و برای توسعه پرورش ماهی در قفس یک‌هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات داده شده است که بخشی از آن برای تأسیسات واحدها هزینه شده و بخشی نیز در تأمین مکانیزاسیون آن واحدهای تولیدی هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه رویکردهای بانک کشاورزی مبتنی بر توسعه پایدار است، تأکید کرد: ایجاد امنیت غذایی، کاهش فقر، حفظ منابع پایه و حفاظت محیط زیست و نیز توان‌افزایی زنان جزو چهار هدف اصلی بانک بوده و رویکرد اصلی این ارگان در تأمین مالی زنجیره تولید کشاورزی است، زیرا 15 درصد پروسه کشاورزی تنها در مزرعه و باغ صورت گرفته و مابقی در مرحله فرآوری است؛ بنابراین هدف از تمرکز روی زنجیره محصولات، افزایش سهم ارزش افزوده در اقتصاد کل کشور است تا مثل نفت متهم به خام‌فروشی نشویم.

به گفته رئیس اداره‌کل اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری بانک کشاورزی، تولیدکننده اکنون باید قبل از هر چیز ذائقه بازار را بشناسد و بر این اساس خط تولید خود را راه‌اندازی کنند؛ بنابراین اگر ماشین‌آلات کشاورزی سفارشی‌سازی نشود و متناسب با جغرافیای مزرعه و نوع محصول نباشد، نباید از این بخش انتظار توسعه داشت.

نیک‌خواه اضافه کرد: اکنون بیش از 30 هزار تن مرغ در انبارهای شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد، اما توانایی صادرات آن را نداریم که یکی از مهم‌ترین دلایل آن، مجهز نبودن کشتارگاه‌ها به خط (2) است. در این عرصه نیز فعالان حوزه ماشین‌آلات باید ورود کرده و به ارتقای مکانیزاسیون کشتارگاه‌ها اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سیاست‌های کلی وزارت جهاد کشاورزی تمرکز بر بهره‌وری بیشتر از آب است، تأکید کرد: از ابتدای سال تاکنون 18 هزار میلیارد ریال وام بلاعوض برای آبیاری‌های نوین پرداخت شده است، ضمن اینکه تمرکز بیشتر روی توسعه کشت نشاء انجام شده که هرکدام از این بخش‌ها نیاز به توسعه و نفوذ مکانیزاسیون دارد./

V-951211-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید