Iranian Agriculture News Agency

وام ترجیحی در انتظار پروژه های فناوری های پیشرفته کشاورزی در ویتنام

چهار هزار از 600 هزار شرکت در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کرده اند/ چند بانک برای کشاورزی با تکنولوژی بالا با نرخ ترجیحی کمتر از 7 درصد وام اعطا می کنند

بانک های تجاری در نظر دارند تا وام با نرخ بهره ترجیحی سالانه کمتر از هفت درصد را برای پروژه های کشاورزی با تکنولوژی پیشرفته (high-tech agriculture ) ارائه دهند.

چهار هزار از 600 هزار شرکت در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کرده اند/ چند بانک برای کشاورزی با تکنولوژی بالا با نرخ ترجیحی کمتر از 7 درصد وام اعطا می کنند

بانک های تجاری در نظر دارند تا وام با نرخ بهره ترجیحی سالانه کمتر از هفت درصد را برای پروژه های کشاورزی با تکنولوژی پیشرفته ( high-tech agriculture ) ارائه دهند.

به گزارش ایانا از وب سایت vietnamnews ، معاون بانک دولتی ویتنام ( State Bank of Việt Nam (SBV) ، Đào Minh Tú ، به تازگی گفت :" چند بانک تجاری متعهد شدند که حدود 100 تریلیون VNĐ (4.4 میلیارد دلار امریکا) وام برای کشاورزی با تکنولوژی بالا با نرخ ترجیحی کمتر از 7 درصد ، با توجه به وضعیت مالی هر بانک، اعطا کنند.


وی گفت: "بانک های تجاری بسیاری به فناوری های پیشرفته کشاورزی علاقه مند هستند. پس از دستورالعمل نخست وزیر در حمایت از توسعه تکنولوژی کشاورزی در اواخر سال گذشته،
SBV به بانک ها دستور را ابلاغ کرده تا نسبت به درخواست وام های ترجیحی برای پروژه های تکنولوژی پیشرفته در بخش کشاورزی و تولید محصولات سالم اقدام کنند."


مدیر گروه اعتباری
SBV ، Nguyễn Quốc Hùng گفت: "بانک مرکزی در حال همکاری با وزارت کشاورزی و توسعه روستایی و دیگر سازمان های مربوطه برای در نظر گرفتن معیارهای خاص برای طبقه بندی شرکت های کشاورزی در زمینه تکنولوژی پیشرفته و تولید محصولات سالم کشاورزی برای درخواست وام ترجیحی است."


بنا به آمار SBV ، در سال گذشته، کل میزان وام به 14.93 درصد نسبت به سال قبل ، بیش از 5.35 کوادریلیون VNĐ افزایش داشته که برای کشاورزی ، جنگلداری و شیلات ، گزارشات افزایش 16 درصدی را نشان می دهد.

در اواخر سال گذشته، دولت متعهد شد تا سیاست های ترجیحی در مورد زمین، مالی و فنی برای کشاورزان و افرادی که در بخش فناوری کشاورزی درگیر هستند، ارایه کند.

نخست وزیر Nguyễn Xuân Phúc گفت: " پنج بانک تجاری بزرگ بهترین شرایط را برای خدمت به کشاورزان، سازمان ها که مایل به توسعه فناوری پیشرفت کشاورزی هستند، فراهم می کنند."

در ویتنام، 70 درصد از جمعیت کشور، کشاورز هستند، اما محصولات کشاورزی ​​ تنها 20 درصد به تولید ناخالص داخلی کمک می کند. این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته، تنها دو تا چهار درصد از نیروی کار در بخش کشاورزی است ، اما این بخش 40 درصد به تولید ناخالص داخلی کمک می کند. گفتنی است چهار هزار از 600 هزار شرکت در کشور ویتنام در بخش کشاورزی سرمایه گذاری کرده اند.

ترجمه: فرحناز سپهری


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید