Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خبر داد:

عرضه پرتقال والنسیای جنوب با قیمت 4200 تومان در 300 نقطه پایتخت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران گفت: قیمت مصوب برای پرتقال والنسیای تولید داخلی به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و 200 تومان است و اگر نیازی به تعدیل قیمت باشد، در کمیته راهبری تنظیم بازار تصمیمات لازم انجام خواهد شد. این مسئله به میزان عرضه و قیمت پرتقال در بازار بستگی دارد.

عرضه پرتقال والنسیای جنوب با قیمت 4200 تومان در 300 نقطه پایتخت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: طرح توزیع پرتقال برای تنظیم بازار تا 300 غرفه در شهر تهران افزایش می یابد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری با بیان اینکه سال های پیش طرح تنظیم بازار شب عید از بیستم اسفند اغاز می شد، گفت: امسال با توجه به التهابی که درقیمت پرتقال جنوب روزهای اخیر ایجاد شد، ستاد تنظیم بازار استان تصمیم گرفت عرضه پرتقال را در سطح میادین میوه وتره بار استان تهران شروع کند .

وی ادامه داد: این طرح از هفتم اسفند در 60 غرفه میوه و تره بار در 18 میدان اصلی شهرداری اغاز شده است که این میزان تا پایان کار به 300 غرفه خواهد رسید .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: محدودیتی برای عرضه نیست، به هر میزان که بازار کشش داشته باشد، امکان عرضه وجود دارد .

منصوری اعلام کرد: قیمت مصوب برای پرتقال والنسیای تولید داخلی به ازای هر کیلوگرم چهار هزار و 200 تومان است و اگر نیازی به تعدیل قیمت باشد، در کمیته راهبری تنظیم بازار تصمیمات لازم انجام خواهد شد که این مسئله به میزان عرضه و قیمت پرتقال در بازار بستگی دارد .

وی گفت: تصمیم فعلی سازمان عرضه به صورت دست چین است و اگر استقبال مردم بود، امکان عرضه با سبد نیز وجود دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تأکید کرد: ذخیره سازی میوه شب عید از یک ماه گذشته آغاز شده و تاکنون چهار هزار تن میوه در سردخانه های استان تهران ذخیره شده است .

وی افزود: درتلاش هستیم تا میزان میوه ذخیره سازی شده برای شب عید را تا 10 هزار تن برسانیم که تقریباً معادل دو برابر سال های قبل است و سیب هم بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار امسال یک هزار و 500 تن از سیب مرغوب شهرستان دماوند ذخیره سازی شده است که درصورت نیاز امکان استفاده از ذخیره ملی نیز وجود دارد .

منصوری با اشاره به قیمت میوه های توزیعی درشب عید گفت: قیمت سیب هنوز مشخص نشده است؛ اما در روزهای آتی اعلام خواهد شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران درخصوص سایر اقلام اساسی نیز اظهار داشت: کالاهای اساسی دیگر هم دربرنامه توزیع برای تنظیم بازار وجود داشته و توزیع نیز آغاز شده است که ازجمله آن ها می توان به شکر، برنج،گوشت منجمد و مرغ منجمد اشاره کرد.

وی تصریح کرد: توزیع در سطح میادین شهر تهران فروشگاه های زنجیره ای و فروشگاه های ادارات آغاز شده و در روزهای آتی گستره توزیع را افزایش می دهیم .

وی افزود: از منابع ذخیره شده در استان تهران حدود دو هزار تن گوشت گوساله منجمد با قیمت هرکیلو 22 هزار تومان و 9 هزار تن گوشت مرغ منجمد با قیمت هرکیلو پنج هزار و 900 تومان برای مصرف کننده آماده عرضه است که با همکاری شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان میادین در حال انجام است .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید