Iranian Agriculture News Agency

در نشست هماهنگی ستاد اجرایی کنترل سن غلات در استان خراسان جنوبی اعلام شد:

مبارزه با آفت سن گندم در 42814 هکتار از مزارع استان خراسان جنوبی

معاون بهبود تولیدات گیاهی با قدردانی از تلاش بی وقفه کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی حفظ نباتات در امر کنترل سن غلات در استان و دستاورد کاهش 0.2 درصد سن زدگی در سال اخیر نسبت به سال گذشته بر ادامه فعالیت شبکه های مراقبت و پیش آگاهی مانند گذشته تأکید کرد.

مبارزه با آفت سن گندم در 42814 هکتار از مزارع استان خراسان جنوبی

سطح زیر کشت غلات در استان خراسان جنوبی 42 هزار و 814 هکتار است که هر ساله مبارزه با این آفت در مزارع شهرستان های بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قاین، زیرکوه و طبس انجام می گیرد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی، با عنایت به اهمیت سن غلات به عنوان آفت کلیدی و مهم مزارع گندم و جو و نزدیک شدن به فصل ریزش سن مادری در مزارع، جلسه هماهنگی ستاد اجرایی کنترل سن غلات با حضور معاون بهبود تولیدات گیاهی، مدیر حفظ نباتات و کارشناسان مدیریت حفظ نباتات استان، کارشناسان مسئول حفظ نباتات شهرستان های سن خیز، نماینده مدیریت هماهنگی ترویج و مدیریت زراعت در محل دفتر بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد.

براساس این گزارش، در ابتدای این جلسه عصمتی پور معاون بهبود تولیدات گیاهی با قدردانی از تلاش بی وقفه کارشناسان شبکه مراقبت و پیش آگاهی حفظ نباتات در امر کنترل سن غلات در استان و دستاورد کاهش 0.2 درصد سن زدگی در سال اخیر نسبت به سال گذشته بر ادامه فعالیت شبکه های مراقبت و پیش آگاهی مانند گذشته تأکید کرد.

سپس یوسفی مدیر حفظ نباتات سازمان برای کنترل هر چه بهتر سن غلات، بر بازدید روزانه کارشناسان شبکه های مراقبت و پیش آگاهی بخش دولتی و خصوصی از مزارع غلات، بررسی وضعیت آفت و انجام مبارزه اصولی، پیگیری و نظارت بر تدارک سموم مورد نیاز مبارزه و تسهیل در دسترسی کشاورزان به سموم مناسب و آماده سازی ناوگان سمپاشی بخش دولتی و خصوصی به منظور کنترل به موقع آفت تأکید کرد.

گفتنی است سطح زیر کشت غلات در استان خراسان جنوبی 42 هزار و 814 هکتار است که هر ساله مبارزه با این آفت در مزارع شهرستان های بیرجند، خوسف، سربیشه، نهبندان، قاین، زیرکوه و طبس انجام می گیرد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید