Iranian Agriculture News Agency

عاقبت گران‌فروشی جوجه یک روزه:

قیمت مرغ، سیر صعودی گرفت

نوسانات ادامه‌دار قیمت مرغ، به‌ویژه در روزهای پایانی سال، گرهی است که همچنان کور باقی مانده است.

قیمت مرغ، سیر صعودی گرفت

نوسانات ادامه‌دار قیمت مرغ، به‌ویژه در روزهای پایانی سال، گرهی است که همچنان کور باقی مانده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی امروز درباره افزایش قیمت مرغ در بازار به خبرنگار ایانا گفت: اگرچه از نظر مصرف‌کننده قیمت‌ها کمی افزایش یافته است، اما اکنون با توجه به هزینه‌هایی که مرغدار متقبل می‌شود، این نرخ گران نیست.

محمدعلی کمالی با اشاره به اینکه مرغ موجود در بازار، همان جوجه‌ای است که با قیمت بالای دوهزار و 400 تومان به فروش رسیده، افزود: با توجه به این مسئله و همچنین افزایش نرخی که در خوراک به‌ویژه سویا اتفاق افتاد، قیمت تمام‌شده هر کیلوگرم مرغ، حداقل پنج‌هزار و 200 تومان است.

به گفته وی، بنابراین وقتی همین مرغ بعد از توزیع در بازار به دست مصرف‌کننده می‌رسد بین هفت‌هزار و 900 تا هشت‌هزار تومان قیمت خواهد داشت. ضمن اینکه متأسفانه این نرخ در تمام سطح شهر یکسان نیست و فروشنده‌ها قیمت سرقفلی مغازه را نیز به آن می‌افزایند. علاوه بر آن، در روزهای پایانی سال، تقاضا نیز افزایش یافته و این موضوع مزید بر علت شده است. البته وفور این محصول در بازار و تأثیر آن بر کاهش قیمت‌ها را نباید فراموش کرد.

کمالی عنوان کرد: امروز مرغ گرم با 200 تومان کاهش نسبت به روز قبل، با نرخ هفت‌هزار و 400 تومان در هر کیلوگرم به فروش می‌رسد که در این شرایط، مرغداران به مرز ضرر نزدیک می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی معتقد است: اگر شرکت پشتیبانی امور دام با توزیع مرغ، قیمت‌ها را شکسته و موجبات زیان بیشتر مرغداران را فراهم کند، پایداری تولید از بین رفته و تعداد بسیاری از آنها ورشکست خواهند شد؛ زیرا قیمت پیشنهادی اتحادیه به این نهاد دولتی برای عرضه مرغ منجمد، شش‌هزار و 200 تومان در هر کیلوگرم بود در حالی که هم‌اکنون شرکت پشتیبانی محصول خود را کیلویی پنج‌هزار و 800 تومان می‌فروشد./

V-951215-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید