Iranian Agriculture News Agency

در راستای مقابله با خشکسالی

سازمان ملل از دولت ها خواستار آموزش شیوه های مدرن به کشاورزان شد

سازمان ملل متحد به دولت ها توصیه کرده است تا برای مقابله با خشکسالی به آموزش کشاورزان خرده پا در زمینه نوآوری های کشاورزی اقدام کنند.

سازمان ملل از دولت ها خواستار آموزش شیوه های مدرن به کشاورزان شد

سازمان ملل متحد به دولت ها توصیه کرده است تا برای مقابله با خشکسالی به آموزش کشاورزان خرده پا در زمینه نوآوری های کشاورزی اقدام کنند.

به گزارش ایانا از وب سایت nation ، Kanayo F. Nwanze ، رئیس صندوق بین المللی توسعه کشاورزی IFAD) ) گفت: "اکثر مردم در کشورهای در حال توسعه، به ویژه کسانی که در مناطق روستایی، زندگی می کنند، خشکسالی روی زندگی شان تاثیر گذاشته است چراکه بودجه کافی برای سرمایه گذاری در ایده های نوآورانه کشاورزی ندارند."


وی افزود: "به عنوان یک دانشمند، باید تاکید کنم که تحقیقات علمی تاثیر مهمی می تواند روی افزایش امنیت غذایی بگذارد. ما باید همچنان به سرمایه گذاری در زمینه تحقیقات کشاورزی برای دستیابی به توسعه ادامه دهیم تا بتوانیم به اهداف توسعه پایدار و پایان دادن به فقر و گرسنگی تا سال 2030 دست یابیم."

در حال حاضر، 23 شهر تحت تاثیر خشکسالی ناشی از کمبود بارندگی قرار گرفته اند، به طوری که دولت ها را مجبور کرده تا از آن به عنوان فاجعه ملی یاد کنند.

این مناطق عبارتند ازکوالی " Kwale "، تایتا تاوتا " Taita Taveta "، لامو، کیلیفی، Tana River ، BARINGO ، ایزیولو، ماندرا، گاریسا، تورکانا،بارینگو ، واجیر، West Pokot و Tharaka-Nithi .

ساکنان نایروبی نیز با کاهش میزان آب سد Ndakaini مواجه هستند که انتظار می رود با شروع باران این مشکل حل شود. با این حال، به تازگی Mwangi Kiunjuri ، از کابینه دولت گفت: "دولت 21 میلیارد شیلینگ کنیا برای مبارزه با این فاجعه اختصاص داده است."

در حال حاضر، 5.2 میلیارد در فاز نخست این برنامه هزینه شده ، 7.1 میلیارد شیلینگ کنیا تا آوریل کنار گذاشته شده و 8.7 میلیارد باقی مانده برای ماه مه تا سپتامبر در نظر گرفته شده است "

دولت در راس قرار دارد و وضعیت خشکسالی را کنترل می کند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که هیچ کس از گرسنگی نمی میرد و یا با شکم گرسنه نمی خوابد." این سخنان را Kiunjuri در Kiawara ، شهرستان Nyeri ، جایی که وی هزینه مواد غذایی را داده بود، گفت.

همچنین برای افزایش تولیدات کشاورزی، IFAD و مرکز بین المللی کشاورزی گرمسیری ( CIAT) ) تفاهم همکاری امضا کردند تا فن آوری های کشاورزی مبتنی بر آب و هوا هوشمند و نوآوری های CIAT ، برای کشاورزان خرده پا با حمایت IFAD در کشورهای در حال توسعه در نظر گرفته شود.

Ruben Echeverria ، مدیر کل CIAT گفت: " CIAT مانند IFAD ، می داند که کشاورزی در مقیاس کوچک، به خصوص در مناطق گرمسیری، باید قوی ، انعطاف پذیر، کارآمد و پایدارتر، شود به طوری که بتواند تقاضا برای مواد غذایی و منابع را تامین کند، در حالی که مسیرهای سودآور برای رهایی از فقر هم باید ارائه شود."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید