Iranian Agriculture News Agency

مشاور امور گلخانه‌های معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در کرمانشاه:

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از اولویت‌های جهاد کشاورزی است/ صدور موافقت اصولی برای تأسیس 162 هکتار گلخانه‌ در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: توسعه گلخانه‌ای در دستور کار سازمان قرار دارد و تاکنون 162 هکتار موافقت اصولی برای تأسیس گلخانه‌ها صادر شده است که برای امسال برنامه‌ سازمان حدود 50 هکتار توسعه بود.

توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از اولویت‌های جهاد کشاورزی است/ صدور موافقت اصولی برای تأسیس 162 هکتار گلخانه‌ در کرمانشاه

مشاور امور گلخانه‌های معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه "اهمیت توسعه گلخانه‌ای"در کرمانشاه گفت: توسعه کشت‌های گلخانه‌ای از اولویت‌های جهاد کشاورزی به شمار می رود.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، بنی عامری در جلسه "اهمیت توسعه گلخانه‌ای" با بیان این مطلب افزود: توسعه گلخانه‌ها در دنیا و در کشور ما برای مقابله با پدیده خشکسالی و صرفه‌جویی در مصرف آب انجام می‌شود و به همین منظور ردیف‌های اعتباری با اولویت به توسعه گلخانه‌ها تخصیص می‌یابد .

وی تصریح کرد: هدف از توسعه گلخانه‌ها انتقال کشت ها از فضای باز به داخل گلخانه‌هاست تا بتوان سفره‌های آب زیر زمینی را به تعادل رساند .

وی با بیان اینکه در توسعه گلخانه‌ای بازار محصولات نیز دیده شود، گفت: باید نیاز سنجی از بازارهای منطقه صورت گیرد و متناسب با نیاز آنها محصول تولید شود .

بنی عامری همچنین از برگزاری برنامه‌ای در خصوص ارتقاء دانش فنی و آموزشی بهره‌برداران و کشاورزان گلخانه‌ای خبر داد و افزود: بسته‌های آموزشی و جلسات توجیهی در این خصوص صورت خواهیم داد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در این جلسه با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ای در دستور کار سازمان قرار دارد، گفت: تاکنون 162 هکتار موافقت اصولی برای تأسیس گلخانه‌ها صادر شده است که برای امسال برنامه‌ سازمان حدود 50 هکتار توسعه بود .

خسرو شهبازی سطح گلخانه‌های استان کرمانشاه را 40 هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: در گلخانه‌ها حدود 250 تن در هکتار محصول تولید و به بازار مصرف روانه می‌شود .

وی عملکرد گلخانه‌ها را بالا دانست و تصریح کرد: گلخانه‌ها حدود هفت برابر بیشتر از فضای باز در واحد سطح تولید دارد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه اضافه کرد: در استان حدود چهار هکتار نیز توسعه کشت‌های نشایی وجود دارد که در آنها گوجه فرنگی تولید می شود که دو تا سه آبیاری کاهش خواهد یافت .

وی از کشت نشایی سایر محصولات سبزی و صیفی مانند ذرت، کلزا و چغندرقند در گلخانه‌ها خبر داد که در دستور کار قرار دارد .

شهبازی در پایان گفت: برنامه‌ای پنج ساله برای افزایش سطح کشت‌های گلخانه‌ای تدوین شده تا سطح گلخانه‌های استان به یک‌هزار هکتار برسد .

گفتنی است در جلسه "اهمیت توسعه گلخانه‌ای" علاوه بر مشاور امور گلخانه‌های معاونت باغبانی وزارت جهاد کشاورزی معاون گروه کشت‌های گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و کارشناسان باغبانی این سازمان حضور داشتند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید