Iranian Agriculture News Agency

تامین حق‌آبه تالاب‌ها در شورایعالی آب

مطالعات زیست محیطی تالاب‌های فارس در دستور کار است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انجام مطالعات زیست محیطی تالاب‌های فارس و همچنین تامین حقابه تالاب‌ها خبرداد.

مطالعات زیست محیطی تالاب‌های فارس در دستور کار است


رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از انجام مطالعات زیست محیطی تالاب‌های فارس و همچنین تا مین حقابه تالاب‌ها خبرداد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست فارس ، معصومه ابتکار در بازدید از منطقه حفاظت شده گوزن زرد در ارسنجان گفت: مردم ارسنجان در آتش‌سوزی گذشته تلاش هایی داشتند و حمایت‌های آنها از محیط زیست بسیار قابل توجه بود .

وی افزود: مسائل مربوط به مشکلات اجتماعی، اقتصادی، معیشت، آب و محیط زیست از جهت‌گیری‌های مهم دولت است .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: برای معیشت مردم در تمام مناطق کشور دخل و تصرف پیش آمده است و این نشان می‌دهد که دخل و تصرف در محیط زیست بر معیشت مردم تاثیرگذاشته و هرجا محیط زیست آسیب دیده، زندگی مردم هم دچار مشکل شده‌ است و هرجا در زمینه محیط زیست تلاش شده، معیشت مردم نیز رشد کرده است .

وی با بیان اینکه فرهنگ حفظ محیط زیست را باید همگانی کرد از تمام مردم، کمپین‌ها، سمن‌ها، شوراها و مدیران که مسئولیت مستقیم در زمینه محیط زیست دارند درخواست کرد تا در حمایت از محیط زیست، آب و طبیعت زیبای فارس وارد عمل شوند .

ابتکار عنوان کرد: در استفاده صحیح از محیط زیست همه باید پای کار باشند تا جلوی روند آسیبی را بگیریم .

وی گفت: مجاورت ارسنجان با دو منطقه شکار ممنوع مانند مرکز نگهداری گوزن زرد و تالاب بختگان نیز هست، ظرفیت مناسبی برای کاشت بلوط و جنگل‌های مشابه را ایجاد می‌کند .

معاون رئیس جمهور بیان کرد: باید در زمینه طبیعت‌گردی با الزامات حفظ محیط زیست، برنامه‌ریزی شود تا به محیط زیست آسیبی وارد نیاید و در راستای آن معیشت مردم نیز تامین شود .

وی بیان کرد: مشارکت مردمی در زمینه طبیعت گردی از رویکردهای مهم دولت و محیط زیست است .

ابتکار عنوان کرد: در شورایعالی آب، مشکلات آب و تالاب‌های فارس به ویژه تالاب بختگان مطرح شد و با رایزنی‌های انجام شده، حقابه تالاب‌ها تامین شده است. برای رفع مشکلات زیست محیطی این منطقه نیازمند مشارکت‌های مردمی نیز هستیم .

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه مطالعات زیست محیطی این تالاب‌ها در دستور کار قرار گرفته، افزود: از دلایل خشک شدن این تالاب‌ها می‌توان سدسازی، حفر چاه‌های غیر مجاز و تغییر اقلیم و دما نام برد که باید با این اقلیم سازگار شویم و سعی کنیم به سمت فعالیت‌های پر آب نرویم و کارهای متکی به آب کمتر مانند طبیعت‌گردی در راس قرار گیرد که این یک نوع اقتصاد خلاق است .

ابتکار طبیعت‌گردی را یک رویکرد مهم در حمایت از هویت مردمی منطقه دانست و تاکید کرد: دولت حمایت همه جانبه خود را برای احیای گونه‌های فراموش شده اعلام می‌کند و یکی دیگر از برنامه‌های دولت و محیط زیست قرق اقتصادی است که در این زمینه از سرمایه‌گذاری علمی و صحیح استقبال می‌شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید