Iranian Agriculture News Agency

مدل‌های جدید در بخش کشاورزی هند شکل می‌گیرند

هاریانا، چشم به راه مزارع جدید کشاورزی

برای مقابله با چالش‌های جدید در بخش کشاورزی، ایالت هاریانای هند در نظر دارد تا کشاورزان را با مفاهیمی همچون کشاورزی هوشمند مبتنی بر آب و هوا، کشاورزی ارگانیک و آبیاری موضعی (micro irrigation) آشنا کند.

هاریانا، چشم به راه مزارع جدید کشاورزی

برای مقابله با چالش‌های جدید در بخش کشاورزی، ایالت هاریانای هند در نظر دارد تا کشاورزان را با مفاهیمی همچون کشاورزی هوشمند مبتنی بر آب و هوا، کشاورزی ارگانیک و آبیاری موضعی ( micro irrigation ) آشنا کند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت Business Standard ، در دومین نشست کشاورزی ( Agri-leadership Summit ) که از 18 تا 20 مارس در منطقه Surajkund هند برگزار می‌شود قرار است پلت فرمی با تمرکز روی مسائلی مانند دو برابر شدن درآمد کشاورزان، سلامت خاک، آبزی‌پروری و صنایع وابسته به کشاورزی، ارائه شود.

O P Dhankar ، وزیر رفاه کشاورزان و کشاورزی هاریانا (1) ، به‌تازگی با اعلام این خبر افزود: "به یک زنجیره مؤثر از مرحله کشت تا بسته‌بندی، تجاری‌سازی و بازاریابی نیاز است."

وی به مثالی اشاره کرد مانند فروش چیپس سیب‌زمینی که کشاورز رشد محصول را نادیده می‌گیرد، در حالی که یک عامل مهم در این زنجیره به‌شمار می‌رود.

وی افزود: "با توجه به مفهوم کشاورزی حاشیه شهرها ( peri-urban agriculture ) که در پکن دیدم، دولت قرار است نیازهای کشاورزان حاشیه شهرها را در نظر بگیرد."

این مقام مسئول یادآور شد: "با توجه به محصولات کشاورزی فاسدشدنی، کشاورزان باید محصولات را بر اساس نیاز در مناطق مجاور شهرها پرورش دهند و تأکید بر این است که 25 درصد از منطقه کشت به باغبانی اختصاص یابد."

وی گفت: " در تولید شیر، هاریانا پتانسیل خوبی در این زمینه دارد که می توان با ترویج کشاورزی لبنی به‌عنوان یک حرفه و پذیرش مفاهیم جدید، بتواند در این زمینه بدرخشد."

وزیر با اشاره به کشاورزی ارگانیک، افزود: "هم اکنون ایالت سیکیم ( Sikkim ) از سوی نخست وزیر به‌عنوان ایالت ارگانیک شناخته شده است."

وی یادآور شد: مفهوم کشاورزی هوشمند مبتنی بر آب وهوا در حال حاضر در برخی از کشورها به تصویب رسیده است که راهکاری برای پاسخگویی به چالش ناشی از تغییرات آب و هوا است. البته می توان به طرح بیمه کشاورزان (2) اشاره کرد که می تواند مقابله ای برای این چالش ها باشد."

در ادامه Dhankar از همکاری دولت ایالتی برای راه اندازی واحد فراوری محصولات باغبانی و محصولات یخ زده برای تسهیل فروش محصولات کشاورزی، در فصولی که کشاورزی انجام نمی شود، خبر داد./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی نوشت:

1- Haryana : یکی از ایالات شمالی کشور هند و از ایالت‌های صنعتی این کشور به‌شمار می‌رود.

2- Pradhan Mantri Fasal Bima Yojana : طرح بیمه کشاورزی که توسط نخست وزیر هند در تاریخ 18 فوریه سال 2016 راه‌اندازی شد. براساس این طرح کشاورزان حداکثر پنج درصد حق بیمه (بر اساس نوع محصول) می‌پردازند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید