Iranian Agriculture News Agency

برداشت غلات از مزارع شهرستان قصرشیرین آغاز شد

به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قصرشیرین از آغاز برداشت غلات (گندم و جو) در مزارع این شهرستان خبر داد و گفت: 68 دستگاه کمباین جمع آوری محصول را در این منطقه بر عهده دارند.

برداشت غلات از مزارع شهرستان قصرشیرین آغاز شد

'علی اصغر بهمنی پور' در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال زراعی 91 - 92 ، 13 هزار هکتار از اراضی دیم و دو هزار و 450 هکتار از اراضی آبی این شهرستان زیر کشت غلات ( جو و گندم ) قرار گرفته است.

وی گفت: در حال حاضر چهار اکیپ مستقر در مدیریت جهاد کشاورزی، مرکز خدمات حومه، مرکز خدمات نصرآباد و مرکز جهاد کشاورزی سومار و نفت شهر و سه شرکت فنی و مشاوره ای با 25 نفر کارشناس بخش کشاورزی کار نظارت دقیق بر افت گیری، کیل گیری، ریطش و تنظیم کمباین ها را بر عهده دارند.

بهمنی پور با بیان اینکه برای همه رانندگان کمباین ها کارت سلامت صادر شده است، اظهار داشت: کار خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان نیز در سه مرکز خرید سیلوی طلای زرد، تعاونی جگرلو آقابرار و تعاونی روستایی سومار صورت می گیرد.

وی افزود: با توجه به عدم پراکنش مناسب بارندگی، سرما و یخبندان، کاهش دبی آب رودخانه های شهرستان و عدم بارندگی مناسب در ماه های بهمن، اسفند پارسال و فروردین امسال، پبش بینی می شود حدود 15 هزار تن گندم از مزارع این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین اعلام کرد: امسال بالغ بر یک هزار و 735 هکتار گندم آبی و هشت هزار و 700 هکتار از مزارع دیم شهرستان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید