Iranian Agriculture News Agency

با افراد متخلف و سودجو در ایام تعطیلات برخورد جدی و قاطع می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از بسیج امکانات کشاورزی استان برای مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو خبر داد.

با افراد متخلف و سودجو در ایام تعطیلات برخورد جدی و قاطع می شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از بسیج امکانات کشاورزی استان برای مبارزه با علف های هرز مزارع گندم و جو خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، علی اشرف منصوری در آخرین جلسه شورای هماهنگی این سازمان در سال 1395ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آغاز سال نو گفت: امیدوارم سال جدید را با جهش بیشتر دربخش کشاورزی از حیث افزایش کیفیت و تولید آغاز کنیم و شاهد توفیقات روزافزون در این بخش باشیم .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران حضور24 ساعته گشت های حفاظت از اراضی را درشهرستان ها بسیار مهم دانست و افزود : بیشتر ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام تعطیل سال به وقوع می پیوندد؛ بنابراین براساس وظیفه قانونی و شرعی خود درجهت حفظ سرمایه آیندگان باید نظارت جدی برای جلوگیری از هرگونه ساخت وساز درسطح شهرستان ها بافعال نمودن گشت ها و برخورد جدی و قاطع با افراد متخلف و سودجو داشته باشیم .

وی تاکید کرد: احکام قطعی دادگاه ها در حوزه حفاظت از اراضی استان تهران باید قبل از پایان سال اجرایی شود .

منصوری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تنظیم بازارشب عید96 عنوان کرد: میوه شب عید 96 به میزان دوبرابر سال گذشته با یک سوم قیمت فعلی بازار عرضه می شود ؛ همچنین سایر اقلام کالاهای اساسی تنظیم بازار شامل مرغ منجمد، گوشت قرمز گوساله، برنج و شکر در غرفه های سازمان میادین وفروشگاه های بهاره و زنجیره ای موجود است .

منصوری با تاکید بر آثار زیان بار آفت سن گندم به عنوان مهمترین و عمده ترین آفت گندم و جو اظهار داشت: این آفت با تغذیه از مراحل مختلف فنولوژیکی گندم به دو صورت کمی و کیفی خسارت ایجاد می کند .

وی تصریح کرد: خسارت کمی مربوط به تغذیه سن مادر یا سن زمستانگذران است که با گرم شدن هوا از کوه به مزرعه می آید و پس از استقرار با تغذیه از جوانه مرکزی گندم و جو، مانع از تشکیل خوشه گندم و جو می شود که بایستی با مراقبت به موقع و ایجاد شبکه های مراقبت اثربخش با این آفت خطرناک مقابله جدی صورت گیرد .

وی در پایان با بیان اینکه مراقبت ها باید بیش ازسال گذشته باشد گفت: مدیران شهرستان ها بایستی علاوه بر افزایش مراقبت ها بیش از سال گذشته، با مراجعه ‏ خانه به خانه به کشاورزانی که سال قبل در این حوزه شناسایی شده اند ‏ آنان را برای سم پاشی متقاعد کنند و در مرحله سن مادر سم پاشی را به پایان برسانند تا نیازی به وارد شدن به مرحله پوره سن و سن برگشتی نداشته باشیم .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید