Iranian Agriculture News Agency

برگزاری جلسه ستاد سن غلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

جلسه ستاد سن غلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در محل سالن جلسات برگزار شد.

برگزاری جلسه ستاد سن غلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی

جلسه ستاد سن غلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در محل سالن جلسات برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان خراسان رضوی، در این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش همه اعضاء شبکه مراقبت در سال زراعی گذشته، اظهار داشت: گندم نماد بخش کشاورزی است و توفیقات بخش با گندم سنجیده می شود لذا کمیت و کیفیت گندم تولیدی اهمیت دارد.

مجتبی مزروعی افزود: تامین غذای استان و سلامت آن به عهده مدیریت های جهادکشاورزی است، بنابراین لازم است جهاد کشاورزی شهرستان ها با جدیت و تمام امکانات در راستای حفظ محصول، بسیج شوند.

وی بیان کرد: کنترل به موقع عوامل خسارت‌زای غلات بخصوص سن غلات، علف های هرز و زنگ زرد، اولویت کاری مدیران جهادکشاورزی است، لذا تشکیل ستاد و برنامه ریزی برای کنترل سن یک تکلیف است.

این مقام مسئول ادامه داد: رفتار سن قابل پیش بینی نیست و ضروری است مدیران به طور مستمر حتی ایام تعطیلات، در مزارع حضور پیدا کنند و شبکه مراقبت را نظارت کنند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: با فرمانداران شهرستان ها برای تسهیل در استفاده بهینه از امکانات لجستیکی سایر نهادها، هماهنگی به عمل آید و کار با جدیت هرچه تمام تر به سرانجام برسد .

مجتبی مزروعی تاکید کرد: سازمان تعاون بازوی اجرایی مدیریت های جهادکشاورزی شهرستان است، لذا فعال کردن تشکل ها و تعاونی ها برای خدمات رسانی به خرده مالیکن در دستور کار قرار گیرد.

در این جلسه نجفقلی صالحی معاون بهبود تولیدات گیاهی نیز بر تغذیه مزارع گندم و جو برای جبران صدمات عوامل محیطی تاکید کرد و گفت: کنترل سن غلات یک تکلیف و وظیفه اصلی کارشناسان جهادکشاورزی است و هیچ چیزی از جمله مسائل مالی نباید مبازره بموقع با این آفت را تحت‌الشعاع قرار دهد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید