Iranian Agriculture News Agency

معاون جهاد کشاورزی مازندران؛

سال 95 سال خوبی برای برنج‌کاران مازندران بود/ تسریع در عملیات شخم و شیار اراضی شالیزاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزان نسبت به انجام عملیات آب تخت اراضی سرعت ببخشند تا با مشکل استرس آبی مواجه نشوند.

سال 95 سال خوبی برای برنج‌کاران مازندران بود/ تسریع در عملیات شخم و شیار اراضی شالیزاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشاورزان نسبت به انجام عملیات آب تخت اراضی سرعت ببخشند تا با مشکل استرس آبی مواجه نشوند
.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عزیزالله شهیدی‌فر اظهار کرد: با توجه به اینکه زمان عملیات آماده‌سازی اراضی شالیزاری مازندران است توصیه ما به کشاورزان این بوده در نیمه نخست فروردین ماه اقدام به نشا نکرده در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی از نیمه دوم فروردین نسبت به نشاکاری اقدام کنند .

وی با اشاره به تسریع در عملیات شخم و شیار اراضی شالیزاری، افزود: کشاورزان نسبت به انجام عملیات آب تخت اراضی سرعت ببخشند تا از روان آب ها استفاده شود و با مشکل استرس آبی مواجه نشوند .

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران ‌با اشاره به اینکه سال گذشته، سال خوبی برای برنج‌کاران استان بود، اضافه کرد: امسال نیز با توجه به اینکه کشاورزان یک هفته زودتر از سال گذشته عملیات آماده سازی اراضی را آغاز کردند امیدواریم سال خوبی باشد .

شهیدی‌فر با تأکید بر اینکه مدیریت مهم‌ترین موضوع است، خاطرنشان کرد: مصرف نهاده‌های کشاورزی موضوعی است که باید به آن توجه شود .

وی با اشاره به اینکه امسال ۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری مازندران زیر کشت بیولوژیک قرار دارد که کشاورزان مشمول این طرح توجه کنند تا محصولی سالم و ارگانیک تولید کنیم، در پایان گفت: همچنین امسال ۶۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان به صورت مکانیزه کشت خواهد شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید