Iranian Agriculture News Agency

سرمایه‌گذاری روی آبیاری خورشیدی در تانزانیا

سازمان Energy 4 Impact، در تلاش برای کمک به کشاورزان در تانزانیا در راستای بهبود سودآوری است همچنین خدمات مشاوره به شرکت Simusolar ارائه می‌کند؛ Simusolar، یک شرکت در زمینه تهیه و تأمین مالی در حوزه فناوری آبیاری خورشیدی در تانزانیا است. Energy 4 Impact و Simusolar به‌تازگی ارزیابی در مورد کشاورزان در منطقه دریاچه که شامل مناطق مارا و موانزا بود، انجام دادند.

سرمایه‌گذاری روی آبیاری خورشیدی در تانزانیا

سازمان Energy 4 Impact (1) ، در تلاش برای کمک به کشاورزان در تانزانیا در راستای بهبود سودآوری است همچنین خدمات مشاوره به شرکت Simusolar ارائه می‌کند؛ Simusolar ، یک شرکت در زمینه تهیه و تأمین مالی در حوزه فناوری آبیاری خورشیدی در تانزانیا است. Energy 4 Impact و Simusolar به‌تازگی ارزیابی در مورد کشاورزان در منطقه دریاچه که شامل مناطق مارا و موانزا بود، انجام دادند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت standardmedia ، این در حالی بود که بیش از 160 کشاورز و 40 نفر از نیروهای کلیدی دیگر در زنجیره ارزش ازجمله معامله‌گران، عمده‌فروشان و خرده‌فروشان محصولات کشاورزی با هدف شناخت زنجیره ارزش باغبانی در دو منطقه موسوما و موانزا مورد بررسی قرار گرفت.

این دو سازمان، این ارزیابی را به این منظور انجام دادند تا کشاورزان خرده‌پا، به‌ویژه کسانی که محصولات باغبانی با ارزش بالا پرورش می‌دهند، بتوانند با پذیرش فناوری‌های آبیاری مقرون به صرفه، به دسترسی آسان به نهاده‌ها و تسهیل مشاوره زراعی روی بیاورند.

Faith Njore ، تحلیلگر کسب و کار Energy 4 Impact گفت: "این آزمون یک گام مهم در فراهم کردن توصیه به کشاورزان برای استفاده از سیستم‌های آبیاری خاص بود."

او می‌گوید:" بسیاری از کشاورزان در موسوما و موانزا، مایل به استفاده از آبیاری خورشیدی بودند اما هزینه‌های پمپ خورشیدی به صورت یک پرداخت، بالا است."

Marianne Walpert ، مدیرعامل شرکت Simusolar گفت: "یافته‌های ارزیابی به ما امکان می‌دهد تا نسبت به فراهم کردن قیمت و خدمات مناسب‌تر با توجه به دارا بودن پتانسیل بالقوه‌ای که منطقه دارد، اقدام کنیم. همچنین در نظر داریم تا برای کشاورزان خرده‌پا که قادر به پرداخت هزینه پمپ‌های خورشیدی نیستند، از طریق برنامه‌های مالی که مقرون به صرفه‌تر هستند، اقدام کنیم."

گفتنی است، حمایت Energy 4 Impact از شرکت Simusolar از طریق برنامه Crowd Power Progamme در زمینه سرمایه‌گذاری فروش چراغ‌های خورشیدی مورد استفاده جوامع ماهیگیری در اطراف دریاچه ویکتوریا انجام شده است./


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- Energy 4 Impact : سازمان غیرانتفاعی است که با کسب و کار و سازمان‌های محلی کار می‌کند و در زمینه گسترش دسترسی به انرژی در آفریقا و انرژی پاک، بهبود معیشت اقتصادی بازار و تسریع رشد فعالیت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید