Iranian Agriculture News Agency

اعتراض مدنی زنان به تغییر قانون اساسی لهستان

قتل عام درختان توسط مالکان خصوصی در قانون اساسی لهستان مجاز اعلام شد

قانون جدید لهستان اجازه می‌دهد تا مالکان خصوصی هر تعداد درخت را بدون اجازه مقامات قطع کنند.

قتل عام درختان توسط مالکان خصوصی در قانون اساسی لهستان مجاز اعلام شد

قانون جدید لهستان اجازه می‌دهد تا مالکان خصوصی هر تعداد درخت را بدون اجازه مقامات قطع کنند.

به گزارش ایانا از گاردین، تغییر قانون محیط زیست لهستان بحث جدی را میان فعالان محیط زیست این کشور ایجاد کرده است. به عقیده این فعالان، قانون جدید " قتل عام " درختان در این کشور را توجیه می‌کند.

این ماده جدید قانونی که توسط وزیر محیط زیست لهستان تهیه شده، به مالکان خصوصی این اجازه را می‌دهد که بدون اجازه مقامات دولتی، بدون پرداخت غرامت و کاشت درختان جدید، اقدام به قطع درختان تحت مالکیت خود کنند.

سایر تصاویر در لینک اینجا

به گفته جوانا ماسگارسکا از موزه جانورشناسی لهستان، با این قانون جدید، مالکان حتی می‌توانند درختان 200 ساله را هم قطع کنند. حتی بدون اینکه گزارشی از قطع درختان در دست باشد. ماسگارسکا این قانون را بازگشت به دوران بربریت می‌نامد.

داگمارا میشتالا از کمپین " درختان کجایند؟ " در این‌باره می‌گوید: این قانون به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا با خرید زمین از مالکان خصوصی، بدون هیچ تعهدی اقدام به پاک‌تراشی کرده و حتی جنگل‌ها را نیز بدون نظارت قوانین قطع کنند. از آنجا که دیگر هیچ الزامی برای ثبت گزارش درختان قطع شده نیست، هیچ آماری نیز از تعداد درختان برداشت شده و وسعت اراضی پاک‌تراشی شده در دست نخواهد بود.

مدیر صلح سبز لهستان ابراز داشت تماس‌های تلفنی مردم با دفتر این گروه قطع نمی‌شود و مردم از تصویب چنین قانونی بسیار نگران هستند. مادران لهستانی در اقدامی سمبلیک در جنوب شهر کراکف، با فرزندان خود نشسته بر روی کنده‌های قطع شده درختان عکس گرفته و در یک حرکت اجتماعی با ارسال عکس‌های خود به رسانه‌های جمعی، اعتراض خود به این قانون را بیان کردند.

استاد جنگلداری دانشگاه لهستان در این باره گفت که وزیر محیط زیست لهستان آشکارا منابع‌طبیعی این کشور را برای توسعه اقتصادی و منافع مالی به خطر انداخته است. این در حالی است که وزیر محیط زیست لهستان سال گذشته در جلسه‌ای در دولت گفته بود که انسان در توسعه پایدار مقدم‌تر است، لذا انسان می‌تواند از منابع‌طبیعی استفاده کند. در جایگاه دوم توسعه انسانی برای محیط زیست مضر است.

بحث بر سر این قانون که پیش نویس آن به پارلمان لهستان برای تصویب ارائه شده است به‌طور جدی از سوی مردم و فعالان محیط زیست این کشور دنبال می‌شود./


ترجمه: شهره صدری‌خانلو

L-960120-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید