Iranian Agriculture News Agency

دانشمندان می‌گویند: فرسایش می‌تواند به صخره‌های بزرگ مرجانی آسیب وارد کند

دانشمندان دانشگاه کوئیزلند اعلام کردند که پس از گردباد دبی (Cyclone Debbie) آب آلوده و رسوبات به دیواره بزرگ مرجانی در سواحل کوئیزبند آسیب وارد کرده است.

دانشمندان می‌گویند: فرسایش می‌تواند به صخره‌های بزرگ مرجانی آسیب وارد کند

دانشمندان دانشگاه کوئیزلند اعلام کردند که پس از گردباد دبی ( Cyclone Debbie ) آب آلوده و رسوبات به دیواره بزرگ مرجانی در سواحل کوئیزبند آسیب وارد کرده است.

به گزارش ایانا از ای بی سی نیوز، بر اساس بررسی‌های انجام شده توسط محققان دانشگاه گریفیث، باران‌های شدید طی گردباد دبی باعث فرسایش شدید در منطقه ای به وسعت 11 هزار کیلومترمربع شده است که 30 درصد از کل رسوب های حمل شده به اقیانوس در نواحی دیواره بزرگ مرجانی این منطقه پخش شده است.

دکتر بروکس از دانشگاه گریفیث از تیم مطالعاتی عنوان می‌کند: فرسایش در نواحی شناسایی شده باید به‌طور قابل توجهی برای حفاظت از صخره‌های مرجانی کاهش یابد. به گفته بروکس ما می‌دانیم که رسوب می‌تواند به مرجان‌ها و علف‌های دریایی آسیب برساند. اما رسوبا ت حاوی مقادر قابل توجهی مواد مغذی مانند نیتروژن هستند که برای مناطق ساحلی و دیواره‌های مرجانی مضر است.

دکتر بروکس تاکید می‌کند که مساله فرسایش خاک از طرف دولت‌ها باید جدی گرفته شود. ممانعت از فرسایش خاک یکی از مهمترین مواردی است که در سرمایه‌گزاری اقدامات اجرایی باید مورد توجه قرار گیرد./


ترجمه: شهره صدری‌خانلو

L-960123-05

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید