Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد:

ضرورت استانداردسازی محصولات صادراتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: از ضروریات توسعه صنایع تبدیلی افزایش ارزش افزوده استاندارد سازی محصولات صادرات محور است.

ضرورت استانداردسازی محصولات صادراتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تاکید کرد: از ضروریات توسعه صنایع تبدیلی افزایش ارزش افزوده استاندارد سازی محصولات صادرات محور است .

به گزارش خبرنگار ایانا در اردبیل، عدیل سروی عنوان کرد : ازسال 57 تا سال 92 میزان جذ ب مواد خام کشاورزی فقط 540 هزار تن بوده است ؛ این در حالی است که تنها درطی سال های 92 تا 95 این میزان جذب مواد خام کشاورزی به بیش از یک میلیون و صد هزار تن رسیده است .

وی ادامه داد: علی رغم وجود توسعه در این بخش که در طی سه سال گذشته در خصوص افزایش فرآوری و جذب مواد خام کشاورزی صورت گرفته است؛ ولی با این وجود کارهای اساسی زیادی در خصوص گسترش صنایع تیدلی وتکیملی وفرآوری محصولات کشاورزی باید در استان صورت گیرد .

وی افزود : از جمله برنامه های اولویت دار این سازمان در خصوص توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی راه اندازی طرح های نیمه تمام صنایع تیدیلی و فعال سازی واحدهای نیمه فعال و غیر فعال است . هدف ما از توسعه صنایع تبدیلی برای افزایش ارزش افزوده و استاندارد سازی محصولات برای صادرات است . به همین خاطر امسال برنامه ریزی شده است تا با صرف هزینه 200 میلیارد ریال 17 فقره از انبارهای سرد مکانیزه که بهره وری چند منظوره دارند به بهره برداری برسد زیرا راه اندازی این واحد ها علاوه بر جلوگیری ازهدر روفت محصولات کشاورزی برای تعداد 35 نفر نیز به صورت مستقیم شغل ایجاد خواهد کرد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه سخنان خود در ارتباط با رفع مشکلات واحدهای فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی نیز افزود : تعداد واحد هایی که قرار بود تا پایان سال جاری در این خصوص فعال شده و درخدمت بخش کشاورزی قرار گیرند 15 واحد بوده که در حال حاضر طی برنامه ریزی صورت گرفته قرار است با صرف هزینه 85 میلیارد ریال این واحد ها نیز به بهره برداری برسند و نقش موثر خود را در ارتباط با فرآوری وبسته بندی انوع محصولات کشاورزی از جمله از زراعی و باغی و دامی انجام دهند . با بهره بردای از این تعداد واحد ها نیز پیش بینی می کنیم برای تعداد 65 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود .

این مقام مسئول در پایان سنخان خود افزود : کارخانه فرآوری سیب زمینی نیز با حمایت این سازمان و با صرف هزینه 150 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید که با بهره برداری از این واحد تعداد 50 نفر از نیروهای جوان بیکار درآن مشغول به کار خواهند شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید