Iranian Agriculture News Agency

حرکت مالزی به سوی توسعه تامین انرژی پاک و تجدید پذیر برای کشاورزی

سرمایه گذاری مشترک دانشگاه صنعتی و بخش خصوصی مالزی برای کشاورزی خورشیدی در مقیاس بزرگ/ انرژی خورشیدی تجاری شد

دانشگاه صنعتی مالزی (Universiti Teknologi Malaysia (UTM) ، در تاریخ 11 آوریل به طور رسمی یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک را با VSolar Group Berhad (شرکت در زمینه کسب و کار انرژی های تجدید پذیر در مالزی کار می کند ) برای ورود تجهیزات در مقیاس بزرگ در زمینه انرژی تجدید پذیر امضا کرد.

سرمایه گذاری مشترک دانشگاه صنعتی و بخش خصوصی مالزی برای کشاورزی خورشیدی در مقیاس بزرگ/ انرژی خورشیدی تجاری شد

دانشگاه صنعتی مالزی ( Universiti Teknologi Malaysia (UTM) ، در تاریخ 11 آوریل به طور رسمی یک قرارداد سرمایه گذاری مشترک را با VSolar Group Berhad (شرکت در زمینه کسب و کار انرژی های تجدید پذیر در مالزی کار می کند ) برای ورود تجهیزات در مقیاس بزرگ در زمینه انرژی تجدید پذیر امضا کرد.

به گزارش ایانا از وب سایت مالزی سندی گست با این حرکت و مشارکت عمومی - خصوصی ، مالزی به سمت کشاورزی خورشیدی با مقیاس تجاری پیش می رود، سرمایه گذاری مشترک از سوی دو طرف باعث شده تا امکان توسعه انرژی خورشیدی و انجام فعالیت های تحقیق و توسعه در مقیاس تجاری فناوری انرژی های تجدید پذیر انجام شود.

از طریق این توافق، UTM قادر خواهد بود تا به شناسایی و ایجاد یک سایت مناسب حدود بیست جریب برای هر ده (10) مگاوات انرژی خورشیدی و همراه با با افزایش ظرفیت تا سی (30) مگاوات اقدام کند.

این در حالی است که VSolar Group Berhad به تازگی اعلام کرد که به دنبال اختصاص دو میلیون RM طی یک دوره چهار سال برای فعالیت های تحقیق و توسعه مربوط به توسعه فناوری فتو ولتائیک (1)و پیشرفت های مرتبط با آن است.

Leung Kok Keung ، مدیر اجرایی VSolar Group Berhad توضیح داد: "هدف از این سرمایه گذاری مشترک ، ایجاد شراکت عمومی-خصوصی با UTM در زمینه ایجاد یک مرکز تولید انرژی خورشیدی و افزایش ظرفیت تولید آن است. همکاری با UTM باعث شده تا با استفاده از پتانسیل UTM توانایی های فنی گروه را افزایش دهیم. "

با این حال، درآمد حاصل از از نیروگاه پیشنهادی در حال حاضر نامشخص است چراکه میزان نرخ هر کیلووات ساعت در اختیار کمیسیون انرژی قرار دارد.

وی با اشاره به این که این گروه در زمینه نیروگاه های خورشیدی در مقیاس بزرگ کار کرده افزود: "اما پیدا کردن یک محل مناسب که اجازه دهد تا برای تحقیق و توسعه، و بهبود این تکنولوژی کار کنیم از مواردی است که باید به آن پرداخته شود."

ترجمه: فرحناز سپهری

1- فتوولتاییک ( : Photovoltaics) یا به اختصار PV ، یکی از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی است. در این روش با بکارگیری سلول‌های خورشیدی، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکان‌پذیر می‌شود .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید