Iranian Agriculture News Agency

تلاش های زوج کشاورز از 2014 تا 2017

چگونه یک زوج کشاورز از نیوزیلند رکورد جدیدی در گینس ثبت کردند؟/کاشت گندم پس از نخود محصول بیشتری نصیب کشاورز می کند /کشت نخود نیتروژن زیادی به خاک می دهد

رکورد شکنی زوج نیوزیلندی در تولید گندم یکی از خبرهای پر بازدید در خبرگزاری ایانا بود. همین امر باعث شد تا به سابقه تولید گندم توسط این زوج بپردازیم. نکته جالب این است که این زوج در سال 2014 در باره نحوه استفاده از نیتروژن در خاک آموزش دیده بودند.

چگونه یک زوج کشاورز از نیوزیلند رکورد جدیدی در گینس ثبت کردند؟/کاشت گندم پس از نخود محصول بیشتری نصیب کشاورز می کند /کشت نخود نیتروژن زیادی به خاک می دهد

رکورد شکنی زوج نیوزیلندی در تولید گندم یکی از خبرهای پر بازدید در خبرگزاری ایانا بود. همین امر باعث شد تا به سابقه تولید گندم توسط این زوج بپردازیم. نکته جالب این است که این زوج در سال 2014 در باره نحوه استفاده از نیتروژن در خاک آموزش دیده بودند. همین موضوع یکی از عوامل بسیار مهمی بود که اریک واتسون همراه با همسرش ماکسین، به بازده تولید 249 (بوشل) جریب از مزرعه 29 هکتاری خود دست یافتند، به طوری که توانستند رکورد قبلی 246 بوشل در هر جریب را که توسط کشاورز بریتانیا راد اسمیت در سال 2015 بود ، بشکنند.

به گزارش ایانا از فارم، گفتنی است مزرعه واتسون نزدیک در Ashburton ، در نیوزیلند قرار دارد. به عبارت دیگر اریک واتسون و همسرش توانستند بازده تولید گندم را از 12 تن در هکتار به 16 تن در هکتار ارتقاء دهند.


برای درک بهتر از پیچیدگی های تولید چنین عملکردی،
Farms.com با متخصص کشاورزی گندم ، فیل نیدهام" Phil Needham "، که متخصص در حوزه گندم پر بازده است گفت وگویی انجام داده است:

Farms.com (Farms) : آیا این نوع بازده برای کشاورزان در انتاریو می تواند رخ دهد؟


فیل نیدهام
:من فکر نمی کنم ، اما عملکرد گندم با 160 بوشل / جریب در انتاریو وجود دارد. من فکر نمی کنم 250 بوشل / جریب امکان پذیر باشد، اما چنانچه تولید کنندگان به شیوه های درست انجام دهند، آن ها می توانند به بازده گندم 150 بوشل برسند. اما این در حالی است که از 160 تا 250 بوشل فاصله زیادی است.

Farms : واتسون از نوعی گندم به نام Oakley استفاده کرده . در موردش چه چیزی می دانید؟

فیل نیدهام : Oakley ، یک رقم گندم انگلیسی و بسیار معروف است. این رقم در بیشترین مزارع انگلستان کاشته می شود. این نوع از گندم، رقم پر بازده است.با توجه به گزارش KWS UK ، ویژگی های رقم گندم Oakley عبارتند از:

• مقاوم در برابر Orange Wheat Blossom Midge ،

• تحمل نسبت به chlorotoluron (کلرتولورن یک علف کش مورد استفاده برای کنترل علف های هرز در مزارع غلات )

• دارای خواب زمستان متوسط ​​

• توانایی مقابله با علف هرز، به ویژه از نوع blackgrass

Farms : چه چیزی در منطقه Ashburton نیوزیلند باعث شده تا به مکانی ایده آل برای گندم پر محصول تبدیل شود؟

فیل نیدهام: مزرعه آقای واتسون در حدود چهار ساعت با فاصله ، در شمال مزرعه مایک سولاری قرار دارد. (سولاری ،رکورد جهانی گندم در سال 2007 با عملکرد 222 بوشل/ جریب به خود اختصاص داد. او رکورد خود را در سال 2010 با عملکرد 232 بوشل/جریب شکست). همچنین نیوزیلند و شرق انگلستان هر دو را می توانم به عنوان منطقه ای طلایی بنامم.

هر دو از مناطقی مناسب برای تولید گندم با بازده بسیار بالا و دارای آب و هوای بسیار مساعد برای عملکرد بالای گندم هستند. آن ها هر دو از بارندگی های مناسب، و یک فصل طولانی رشد بهره مندند. کشاورزان گندم را در ماه های مارس می کارند و در فوریه برداشت می کنند به طوری که آن ها تقریبا دارای یک فصل رشد کاملی هستند.


Farms : کشاورزی گفت، که وی 285 کیلوگرم (628 پوند) نیتروژن برای محصول استفاده کرده و نشان می دهد که این میزان عدد کمی است. نظر شما چیست؟

فیل نیدهام : من معتقدم که او گندم را پس از نخود کاشته است. با انجام این کار نیتروژن باقی مانده بیشتری به شما می دهد. وقتی که من با مایک سولاری در نیوزیلند در سال 2010 دیدار کردم ، او نیز همین کار کرده بود. کشت گندم پس از نخود یک بازده محصول خوبی را می دهد ومی تواند بستر بذر خوبی را فراهم کند و در عین حال محیط مناسبی برای کاشت گندم پرمحصول باشد.

همچنین در گفت و گوی دیگری که در dairynz در سال 2014 منتشر شده نشان می دهد که این زوج از مدت ها پیش روی افزایش بازدهی تولید محصول گندم در هکتار مبادرت به کار علمی کرده اند. اریک و ماکسین کشاورزانی از Wakanui ( منطقه ای در جنوب کانتربری نیوزیلند) هستند. آن ها بخشی از یک شبکه کشاورزان در کانتربری را تشکیل می دهند که در راستای پژوهش، اولویت بندی، اشتراک گذاری تجربیات و ارایه عملی تحقیقات فعالیت می کنند .

دراین مورد به خبرنگار این وب سایت گفتند:

چرا تصمیم گرفتید به این پروژه بپیوندید؟

" یک ایده خوب به نظر می رسید چراکه درباره مطالعه روش هایی بود که افراد و کشاورزان می توانند انجام دهند ."

شما قرار است از این پروژه چه دستاوردی داشته باشید ؟

" در مورد مسایلی همچون این موضوع که چگونه نیتروژن توسط گیاهان استفاده می شود و درباره چیزی که ما باور داشتیم یعنی در مورد استفاده از نیتروژن در گیاهانی که ما پرورش می دهیم، مطالبی به دست آوردیم و آموزش دیدیم . "

به نظر شما چرا این مساله مهم است؟

" این مساله برای سازگاری با محیط زیست مهم است و این که بدانیم چگونه از نیتروژن به طور آگاهانه استفاده کنیم. اگر ما نتوانیم از نیتروژن برای رشد گیاه به صورت درست استفاده کنیم بازده محصول عملکرد در معرض خطر قرار می گیرد .

چگونه کشاورزان وصنعت می توانند از این پروژه بهره مند شوند؟

"چنانچه این پروژه داده های علمی خوبی در مورد چگونگی و زمانی که گیاهان از نیتروژن در اشکال مختلف استفاده می کنند در اختیار افراد قراردهد، با پذیرش توصیه های حاصل شده توسط جامعه کشاورزی ، می توان به نتایج خوبی در آینده رسید."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید