Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت 22 اوریل ، روزجهانی زمین

5 دلیل برای اهمیت داشتن روز زمین نسبت به گذشته/خبرها، از بحران های زیست محیطی می گویند

هر سال ، هم زمان با 22 آوریل روز جهانی زمین ، فعالان محیط زیست و نهادها این روز را گرامی می دارند و امسال چهل و هفتمین سالگرد این رویداد است.

5 دلیل برای اهمیت داشتن روز زمین نسبت به گذشته/خبرها، از بحران های زیست محیطی می گویند

هر ساله ، هم زمان با 22 آوریل روز جهانی زمین ، فعالان محیط زیست و نهادها این روز را گرامی می دارند و امسال چهل و هفتمین سالگرد این رویداد است.

به گزارش ایانا از وب سایت mic ا ین درحالی است که بحران های زیست محیطی به گونه ای شده تا خبرگزاری ها و رسانه ها از عواقب این بحران ها بگویند و هشداری باشد تا بیش از پیش به اهمیت این موضوع بیندیشیم.

- تغییرات آب و هوا

گاردین، در گزارش دوشنبه خود در یک مطالعه جدید در باره تغییرات آب و هوایی اعلام کرد که چنانچه خروجی سوخت های فسیلی جهانی به زودی محدود نشود ، در اواسط قرن 21 انسان با نرخ قابل توجه تغییرات آب و هوا رو به رو خواهد شد.

به گزارش SunSentinel ، (روزنامه ای که در بخش فلوریدا جنوبی توزیع می شود) اثرات این افزایش بی سابقه دما در سراسر جهان احساس می شود، از جمله ایالات متحده و در مناطق ساحلی فلوریدا مانند شهرستان Broward ، که باعث شده در زمان جزر و مد فصلی، آب اقیانوس بالا بیاید و به مناطق مسکونی وارد شود.

- کمبود آب

بنا به گزارش ایندیپندنت، دانشمندان هواشناسی سازمان ملل می گویند: تغییرات آب و هوا تا حدودی به خشکسالی دهه های اخیر در بخش هایی از کشورهای جنوب صحرای آفریقا مربوط می شود.

همچنین آسوشیتد پرس گزارش می دهد، شورای جهانی آب ، ماه مارس اعلام کرد تقریبا یک سوم از مردم در کشورهای جنوب صحرای آفریفا، به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند. براساس گزارش رادیو بین المللی Public Radio International کشورهایی مانند نیجریه، سودان جنوبی و سومالی، که در آن قیمت آب افزایش یافته و برخی مردم محلی مجبور به پیمودن مسافت های طولانی برای جست وجوی آب و همچنین مواد غذایی هستند.

بنابه گزارش آسوشیتدپرس؛ سازمان بهداشت جهانی می گوید 1.8 میلیارد نفر در سراسر جهان مجبور به نوشیدن آب آلوده به مدفوع هستند.

- قطع درختان جنگلی

با توجه به مطالعه اخیر که در Phys.org منتشر شده، توسعه کشاورزی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا از سال 2000 باعث شده ، میزان جنگل های منطقه ای به وسعت ایسلند از بین برود، این درحالی است از سال 2015 ، توسعه زمین های کشاورزی رشد سریعی نسبت به مناطق دیگر جهان داشته است.

اما میزان جنگل زدایی شبه قاره در مقایسه با امریکای حنوبی، مکانی که در آن گاوهای کشاورزی به طور خاص در کاهش 70 درصد جنگل ها نقش داشته و منجر به کاهش بارش و افزایش انتشار دی اکسید کربن شده ، می تواند کم رنگ تر جلوه کند.

- زباله در حال افزایش، در هند و سری لانکا

India گزارش می دهد ، این هفته، به دلیل رانش یک تپه زباله با ارتفاع نزدیک به 300 فوت در سری لانکا ، دست کم 30 نفر کشته شدند، این درحالی است که آلودگی بیش از حد این زباله ها طی چندید سال مورد تایید قرار گرفته بود.

به گزارش این سایت سقوط کوه زباله آن چنان در حجم بزرگی بود، که به خرابی بیش از 100 خانه و آوارگی بیش از 600 نفر انجامید.

Sudhakar Yedla ، از موسسه توسعه تحقیقات ایندرا گاندی در East Asian Forum (1) می نویسد : "مناطق شهری در هند به تنهایی بیش از 100 هزار تن مواد زائد جامد در روز تولید می کنند که بالاتر از کل تولید زباله روزانه بسیاری از کشورها است ".

- آلودگی هوا

بنابه گزارشی که Fortune (2) منتشر کرد، در ماه سپتامبر، سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که از هر 10 نفر ، 9 نفر در کشورهایی که دارای میزان بیش از حد آلودگی هوا هستند، زندگی می کنند.

یکی از بدترین مناطق چین است، این درحالی است که میزان آلوده کننده های هوا بدتر هم شده است.

با توجه به گزارش Economic Times . ، افزایش اخیر در فعالیت های صنعتی در پرجمعیت ترین کشور جهان به کاهش کیفیت هوا انجامیده است.

وزارت حفاظت از محیط زیست چین می گوید: در شهرهای عمده پکن و گوانگجو تعداد روزهای "آسمان آبی" یعنی زمانی که جو بالای منطقه در طول روز نسبتا روشن است، در سه ماه اول سال 2017 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- یک بستری برای بحث و گفت وگو درباره سیاست اقتصادی و عمومی منطقه آسیا و اقیانوسیه فراهم می کند و دارای نشریه آنلاین و یک فصلنامه است .

2 - فورچون یک مجلهٔ معتبر تجاری آمریکایی است که در سال ۱۹۳۰ توسط هنری لوس بنا نهاده شده‌است. این مجله بیشتر برای انتشار رتبه‌بندی سالانهٔ ثروتمندان جهان و کمپانی‌های مختلف براساس درآمدشان معروف است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید