Iranian Agriculture News Agency

در دیدار معاون وزیر جهاد کشاورزی با مدیرکل کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا تأکید شد؛

توسعه همکاری‌های تحقیقات کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا

همکاری‌های تحقیقات کشاورزی بین ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا گسترش می‌یابد. اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج عصر دیروز در دیدار با مدیرکل کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا و هیأت همراه وی با بیان اینکه سفر هیأت اروپایی به ایران باعث تقویت و گسترش همکاری بیشتر بین ایران و اتحادیه اروپا شود، گفت: ایران کشوری کشاوزی و دارای سابقه طولانی در تحقیقات کشاورزی است و تجربیات و همکاری خوبی نیز در گذشته با کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشتیم.

توسعه همکاری‌های تحقیقات کشاورزی ایران و اتحادیه اروپا

همکاری‌های تحقیقات کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ایانا، اسکندر زند معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج عصر دیروز در دیدار با مدیرکل کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا و هیأت همراه وی با بیان اینکه سفر هیأت اروپایی به ایران باعث تقویت و گسترش همکاری بیشتر بین ایران و اتحادیه اروپا شود، گفت: ایران کشوری کشاوزی و دارای سابقه طولانی در تحقیقات کشاورزی است و تجربیات و همکاری خوبی نیز در گذشته با کشورهای عضو اتحادیه اروپا داشتیم.

وی افزود: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با در اختیار داشتن دوهزار محقق در 27 مؤسسه تحقیقاتی در سراسر کشور وظایف خود را به‌خوبی ایفاء می‌کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تحقیقات در حوزه‌هایی که نیاز است، تولید برخی از ارقلام و محصولات حاکمیتی مانند هسته‌های اولیه بذر، واکسن و سرم‌های درمانی مود نیاز بخش و...، نظارت بر بذرهای تولیدشده، کود گواهی‌شده، سم و ذخایر دریایی، حفظ و نگهداری و مدیریت از ذخایر ژنتیکی در تمام حوزه‌های کشاورزی، آموزش کشاورزان در 80 مرکز آموزشی در سراسر کشور، ترویج کشاورزی در یک‌هزار و 200 مرکز ترویجی در 10 هزار پهنه تقسیم شده را از وظایف سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برشمرد.

زند تولید محصولات سازگار با اقلیم، بهره‌وری از آب کشاورزی، بهره‌برداری از منابع ژنتیکی، اصلاح تولید ارقام هیبرید در مناطق معتدل، آموزش‌های کوتاه‌مدت و... را ازجمله موضوع‌هایی اعلام کرد که می‌توان با اتحادیه اروپا همکاری داشت.

در پایان تأکید کرد: علاوه بر اینها در توانمندسازی کشورهای منطقه نیز می‌توانیم با اتحادیه اروپا همکاری مشترک داشته باشیم.

زند در پایان با ابراز گسترش همکاری، پیشنهاد تشکیل کمیسیون مشترک ایران و اتحادیه اروپا برای روشن شدن و دسته‌بندی موضوعات مورد علاقه دو کشور در زمینه تحقیقات کشاورزی را به این هیأت ارائه داد.

مدیرکل کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران گفت: در اتحادیه اروپا بخش ویژه‌ای برای کارهای تحقیقات کشاورزی وجود دارد و مؤسسه‌های تحقیقاتی متعددی در کشورهای عضو اتحادیه مانند اسپانیا، بلژیک و... فعالیت گسترده‌ای دارند.

جزی پلوا با بیان اینکه 15 سال است در دانشکده کشاورزی و نیز در حوزه تحقیقات کشاورزی فعالیت دارد، افزود: به گسترش روابط در حوزه تحقیقات کشاورزی با ایران بسیار علاقه‌مندم. این سفر مقدمه‌ای برای سفر آینده کمیسیون کشاورزی اتحادیه اروپا به تهران است که قرار است در پاییز آینده صورت گیرد.

وی در پایان یادآور شد: در اروپا یک‌سری مؤسسه‌های تحقیقاتی فعال هستند که می‌توانند با ایران همکاری کنند و باید به این سو گام برداشت./

A-960203-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید