Iranian Agriculture News Agency

پروژه ویتنام برای افزایش تولید میگو

استان کین جیانگ ویتنام 63 هزار تن میگو تولید می‌کند/ مقامات محلی بر کنترل بیماری‌های میگو نظارت می‌کنند

استان کین جیانگ ویتنام، برای امسال به هدف تولید 63 هزار تن میگو آب شور می اندیشد. سه رقم اصلی پرورشی میگو عبارتند از سیاه ببر، میگو پاسفید پا و میگو چنگال آبی. نگوین ون تام، مدیر بخش کشاورزی و توسعه روستایی استان، گفت: "وزارتخانه به مقامات محلی دستور داده تا بر نظارت پرورش میگو برای اطمینان از کنترل بیماری های میگو، اقدام کنند."

استان کین جیانگ ویتنام 63 هزار تن میگو تولید می‌کند/ مقامات محلی بر کنترل بیماری‌های میگو نظارت می‌کنند

استان کین جیانگ ویتنام ، برای امسال به هدف تولید 63 هزار تن میگو آب شور می اندیشد. سه رقم اصلی پرورشی میگو عبارتند از سیاه ببر، میگو پاسفید پا و میگو چنگال آبی. نگوین ون تام، مدیر بخش کشاورزی و توسعه روستایی استان، گفت: "وزارتخانه به مقامات محلی دستور داده تا بر نظارت پرورش میگو برای اطمینان از کنترل بیماری های میگو، اقدام کنند."

به گزارش ایانا از وب سایت vietnamnews ، وی گفت: " در این استان باید به سرعت کشاورزی، استفاده از تکنولوژی و مدل های پیشرفته کشاورزی و کنترل تولید و پرورش میگو توسعه یابد."

این وزارتخانه قصد دارد به ایجاد مزرعه پرورش میگو در مقیاس بزرگ همراه با ارزش افزوده و فرآوری غذاهای دریایی و صادرات اقدام کند. همچنین در نظر دارد سیستم های آبیاری برای تامین آب کشاورزان میگو را ارتقا دهد.


همچنین، بخش شیلات استان ، باید به طور منظم بر روی محیط زیست و شیوع بیماری مناطق کشاورزی میگو نظارت داشته و در صورت وقوع به سرعت هشدارهای لازم را بدهد.

افراد و شرکت ها به طور منظم در زمینه مدل های مختلف پرورش میگو آموزش دیده و پشتیبانی می شوند.

بخش شیلات به کشاورزان میگو هشدار داده برای جلوگیری از شیوع بیماری های میگو، در صورت مشاهده علائم بیماری به مقامات اطلاع دهند.

در دو ماه نخست، استان کین جیانگ ویتنام بیش از 4500 تن نزدیک به 36 درصد بیشتر نسبت به مدت مشابه سال گذشته، میگو تولید کرده است.

پتانسیل های منطقه

کین جیانگ ساحلی به طول 200 کیلومتر دارد که مکانی مناسب برای توسعه بخش شیلات، به ویژه کشاورزی میگو در آب های لب شور brackish-water shrimp است.

77 هزار هکتار مزارع برنج منطقه، به پرورش میگو و برنج اختصاص یافته است،

براساس گزارش وزراتخانه کشاورزی و توسعه روستایی، سال گذشته میزان میگو لب شور- استان در حدود 56800 تن بود که تقریبا 9 درصد بیشتر از سال پیش بوده است.

کشاورزی میگو و برنج به افزایش درآمد کشاورزان و سازگاری آن ها دربرابر تغییرات آب و هوا، که باعث افزایش نفوذ آب شور در سال های اخیر شده، کمک می کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید