Iranian Agriculture News Agency

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهیان سردآبی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: دسترسی به توسعه پایدار کشاورزی در گرو استفاده بهینه از منابع آب و خاک است.

بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهیان سردآبی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: دسترسی به توسعه پایدار کشاورزی در گرو استفاده بهینه از منابع آب و خاک است.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی، کریم مهری در مراسم بهره برداری از بزرگترین مزرعه پرورش ماهیان سردآبی بخش خاروانا از توابع شهرستان ورزقان به ظرفیت 200 تن در سال که با حضور عیسی کلانتری، دبیر ستاد احیاء دریاچه ارومیه، حجت الاسلام مهدوی، امام جمعه شهرستان و حسن یحیوی فرماندار ورزقان برگزار شد، افزود: این مهم نقطه عطفی در پیشرفت و ایجاد اشتغال منطقه است.

وی ادامه داد: کار کشاورزی، کار جمعی و تلاش گروهی است، از شروع کار دولت تدبیر و امید نقشه راه و سیاست های سازمان در توسعه بخش کشاورزی تدوین و به شهرستان ها ابلاغ شده است.

مهری افزود: از اهالی مناطق روستایی درخواست می کنم در سطوح شیبدار که قابل کشت نیستند با راهنمایی کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان اقدام به احداث باغات با توجه به اقلیم منطقه نمایند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با خاطرنشان کردن این نکته که آذربایجان شرقی در جذب اعتبارات مکانیزاسیون موفق بوده و وضعیت مطلوبی دارد، اظهار کرد: آب خروجی استخرهای پرورش ماهی دارای پتانسیل بازیافت و استفاده مجدد در آبیاری باغات احداث شده در مجاور پروژه است.

وی با تاکید این نکته که تنوع تولید کافی نیست و باید زنجیره تولید از مزرعه تا بازار کامل باشد، تصریح کرد: بحث بازرگانی محصولات و صنایع کشاورزی در صورتی رقابتی خواهد شد که بتوانیم هزینه تولید را پایین بیاوریم.

نماینده مردم شهرستان ورزقان در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این مراسم گفت: امیدوارم این سرمایه گذاری بزرگ که توسط یکی از اهالی این منطقه در این پروژه انجام شده است، الگو و سرمشقی برای همه ما باشد و قدردان این عزیزان بوده و مسیر را برای سرمایه گذاران هموار سازیم.

رضا علیزاده بیان کرد: باید تلاش کنیم و از تولید و اشتغال حمایت کرده و در راه نجات مملکت از وابستگی به بیگانگان که همان افزایش تولیدات داخلی است گام برداریم.

این گزارش می افزاید: این پروژه با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال که 21 میلیارد آن به عنوان آورده شخصی و مابقی از طریق تسهیلات بانکی تامین شده بود، با اشتغال زایی مستقیم برای 27 نفر و غیرمستقیم برای 54 نفر افتتاح و به بهره برداری رسید./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید