Iranian Agriculture News Agency

افزایش اشتهای ژاپنی‌ها برای گوشت

ژاپن برای گوشت به بازار بریتانیا چشم دوخته است/ مصرف گوشت در ژاپن افزایش یافته است

افزایش تمایل ژاپنی ها به خوردن گوشت می تواند فرصتی برای کشاورزان بریتانیایی باشد تا بتوانند در آینده محصولات شان را با ارزش بالا دربازار به فروش برسانند.

ژاپن برای گوشت به بازار بریتانیا چشم دوخته است/ مصرف گوشت در ژاپن افزایش یافته است

افزایش تمایل ژاپنی ها به خوردن گوشت می تواند فرصتی برای کشاورزان بریتانیایی باشد تا بتوانند در آینده محصولات شان را با ارزش بالا دربازار به فروش برسانند.

به گزارش ایانا از وب سایت Farmers Weekly ، براساس گزارش شرکت صنایع دام و کشاورزی ژاپن، شمار مصرف کنندگان ژاپنی که گوشت گاو، مرغ و ... می خورند در حدود 3.4 درصد ، از آوریل 2015 تا مارس 2016 افزایش یافته و دهمین سال متوالی است که مصرف گوشت ژاپن با رشد رو به رو بوده است.

در سال 2016 واردات گوشت خوک ژاپن به 860 هزار تن رسید که بیشتر واردات از ایالات متحده و کانادا بود.

ژان پیر گارنیر، رئیس صادرات در AHDB. ( Agriculture and Horticulture Development Board ) گفت: "بریتانیا یک هزار تن امعاء و احشاء خوک و هزارو 500 تن گوشت خوک به ژاپن در سال 2016 صادر کرده است. اما در نظر دارد تا این میزان صادرات را افزایش دهد."

AHDB امیدوار است تا فرصت برای گوشت گاو بریتانیا هم فراهم شود، این درحالی است که ژاپن 500 هزار تن گوشت گاو از استرالیا و ایالات متحده وارد کرده است.

بریتانیا در حال حاضر، مجاز به تجارت گوشت گاو نیست چراکه ژاپن هنوز آزمون های بهداشتی را در کشتارگاه های بریتانیا انجام نداده است .

پیتر هاردویک، مدیر روابط بین الملل در حوزه گوشت خوک و توسعه تجارت AHDB توضیح می دهد: "ما علاقه مند به باز شدن فرصت برای گوشت گاو هستیم. از زمان بحران بیماری جنون گاوی در سال 1996 فرصتی برای ما فراهم نشده است."

فیل هدلی، رئیس توسعه زنجیره تامین جهانی در AHDB ، گفت: "ما بازار گوشت گاو را به عنوان یک بازار ویژه برای محصولات با ارزش بالا می بینیم."

هاردویک امیدوار است که ژاپن از یک نمونه کارخانه در انگلستان درطی 12 ماه بازدید کند.

با این حال ژان پیر گارنیر ، هشدار می دهد که حتی اگر آن ها بازرسی را انجام دهند ، معامله تجاری می تواند با یک سال فاصله انجام شود. چراکه معامله با ژاپن روند آهسته و پیچیده ای دارد."

هاردویک گفت: "معاملات تجاری ممکن است نرخ تعرفه ها را کاهش دهد یا با محدودیت های دیگر مواجه شود. در حال حاضر با کانادا و ایالات متحده که دارای نرخ عرضه ارزان تری هستند، می توانیم رقابت کنیم و چنانچه یک آرایش تجارت آزاد داشته باشیم، می تواند به بهبود موقعیت مان کمک کند."

دانکن وایات، تحلیلگر در حوزه گوشت گاو از AHDB ، گفت: "یک مبارزه دشوار برای بازار گوشت گاو بریتانیا در ژاپن است، چراکه در حال حاضر استرالیا و ایالات متحده بازار را در اختیار دارند. این یک بازار قابل توجه است، اما وارد شدن به این بازار کار دشواری به نظر می رسد."

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید