Iranian Agriculture News Agency

راه های توسعه همکاری های کشاورزی ایران و آفریقای جنوبی بررسی شد

زمینه ها و راه های توسعه همکاری های کشاورزی ایران و آفریقای جنوبی در دیدار نمایندگان دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

راه های توسعه همکاری های کشاورزی ایران و آفریقای جنوبی بررسی شد

زمینه ها و راه های توسعه همکاری های کشاورزی ایران و آفریقای جنوبی در دیدار نمایندگان دو کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، در دیدار مدیرکل امور بین الملل و سازمان های تخصصی با سفیر آفریقای جنوبی در ایران، دو طرف در زمینه راه های گسترش روابط دو کشور در بخش کشاورزی و همکاری های دو جانبه رایزنی پرداختند .
در این دیدار، ویلیام مکس وایتهد سفیر آفریقای جنوبی در ایران از سفر قریب الوقوع دو هیات اقتصادی از بخش کشاورزی این کشور به تهران خبر داد و گفت: هیات اول متشکل از شرکت های فعال در زمینه ها و موضوعات مختلف کشاورزی بویژه پرورش شتر مرغ، تجارت محصولات کشاورزی و نمایندگان سازمان دامپزشکی اوایل هفته آینده وارد تهران خواهند شد.
وی افزود: هیات دوم اقتصادی آفریقای جنوبی همزمان با برگزاری نمایشگاه اگروفود تهران (2 تا 5 خرداد ماه) با هدف ایجاد پاویون آفریقای جنوبی در آن نمایشگاه و ملاقات و برگزاری نشست های تخصصی و تجاری با همتایان خود در بخش کشاورزی کشورمان به تهران سفر خواهند کرد.
در این دیدار،هومن فتحی مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تاکید وزیر جهاد کشاورزی بر توسعه روابط کشاورزی با آفریقای جنوبی از نهایی شدن چهار سند همکاری های دو کشور شامل موافقتنامه همکاری های ایران و آفریقای جنوبی در زمینه های «قرنطینه و بهداشت دام»، «حفظ نباتات»،«برنامه اجرایی همکاری های بخش کشاورزی» و «تفاهم نامه همکاری های شیلاتی» خبر داد.
وی اظهار امیدواری کرد با امضاء این اسناد چهار گانه، کلیه بسترها و زیرساخت های لازم جهت توسعه همکاری های دو کشور در حوزه های علمی، تحقیقاتی و تجارت محصولات کشاورزی فراهم گردد.
مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، نقش بخش خصوصی در گسترش تعاملات بین دو کشور را محوری برشمرد و آمادگی ایران را برای انتقال توانمندی ها و تجارب بخش شیلات کشور به طرف آفریقایی اعلام کرد.
فتحی از سفر رئیس سازمان شیلات ایران و هیات همراه به آفریقای جنوبی در خرداد ماه سال جاری خبر داد و این سفر را گام مهمی در این راستا دانست.
در این نشست، دو طرف همچنین راهکارهای افزایش صادرات عسل، خرما و ماکارونی ایران به آفریقای جنوبی و صادرات محصولات گرمسیری از آن کشور به ایران را مورد بررسی قرار دادند.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید