Iranian Agriculture News Agency

شعارهای برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری برنامه های در حال اجرای دولت یازدهم است

پاسخ وزارت جهاد کشاورزی به اظهارات خلاف واقع یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص واردات میوه

وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اظهارات خلاف واقع یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص واردات میوه اعلام کرد که حمایت از تولید داخلی محصولات کشاورزی، از اولویت های دولت تدبیر و امید بوده است

پاسخ وزارت جهاد کشاورزی به اظهارات خلاف واقع یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص واردات میوه

وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ به اظهارات خلاف واقع یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص واردات میوه اعلام کرد که حمایت از تولید داخلی محصولات کشاورزی از اولویت های دولت تدبیر و امید بوده است .

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، متن توضیحات مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی به این شرح است: به جز میوه های گرمسیری مانند موز و انبه که در داخل تولید نمی شوند و در ۳۰ سال گذشته واردات آن آزاد بوده و به کشور وارد شده اند، در این دولت به منظور حمایت از تولید داخلی واردات میوه ممنوع بوده است .

این گزارش می افزاید: فقط در سال جاری برای تامین میوه شب عید به دلیل سرما و یخ زدگی مرکبات شمال ۵۰ هزارتن مرکبات وارد شد .

در ادامه این گزارش با اشاره به این که در طول ۸ سال فعالیت دولت قبلی یک میلیون و 300 هزارتن انواع مرکبات به کشور وارد شده، آمده است:برای نخستین بار در این دولت، سیاست بازار در ازای بازار برای حمایت از تولیدات داخلی اتخاذ شد و در اجرای آن واردات موز به صادرات سیب تولید داخل محدود شد و این سیاست به صادرات بیش از 350 هزارتن سیب مازاد کشور کمک کرده است.

این در حالی است که وزارت جهاد کشاورزی در پاسخ جداگانه دیگری نیز به اظهارات دو نفر از نامزد های انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد که شعارهای این نامزدها در مناظره سوم، از برنامه های در حال اجرای دولت یازدهم است.
در متن توضیحات مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی آمده است:" شناسایی و فعال سازی ظرفیت های جدید تولیدی در حوزه کشاورزی کشور از جمله راهبردها و برنامه های دولت تدبیر و امید بوده است و در این راستا توسعه آبزی پروری دریایی با فناوری پرورش ماهی در قفس به میزان یک میلیون تن در آب های شمال و جنوب کشور و آب های داخلی شناسایی شده و از سال 94 اجرای این طرح ملی آغاز و در سال 1395 نزدیک به 20 هزارتن ماهی به این روش تولید شده و پیش بینی تولید سالانه 50 هزارتن به این شیوه در سال های بعد در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.
در ادامه این گزارش با اشاره به پیش بینی تولید 200 هزارتن ماهی به شیوه پرورش در قفس در برنامه ششم ،آمده است:توسعه ،تولید و فرآوری گیاهان دارویی متناسب و سازگار با اقلیم از دیگر برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در راستای ظرفیت های جدید تولیدی در کشاورزی است و اجرای آن ضمن افزایش تولید و اشتغال در کشور موجب بهره مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده می شود.
این گزارش اضافه می کند: پس از توافق برجام و توسعه همکاری های بین المللی، انتقال تکنولوژی های جدید فرآوری و توسعه بازارهای صادراتی گیاهان دارویی در دولت یازدهم از سوی وزارت جهاد کشاورزی به طور ویژه پیگیری شده است.
این گزارش می افزاید: برای اجرای این دو طرح مصوب اقتصادی مقاومتی از سوی وزیر جهاد کشاورزی مجری ویژه تعیین شده است."

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید