Iranian Agriculture News Agency

سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی خبر داد:

صدور و تمدید 1902 فقره مجوز و پروانه واحدهای آبزی‌پروری در سال 1395

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از صدور و تمدید 1902 فقره مجوز و پروانه موافقت اصولی، تأسیس و بهره‌برداری واحدهای آبزی‌پروری در سال 1395 خبر داد.

صدور و تمدید 1902 فقره مجوز و پروانه واحدهای آبزی‌پروری در سال 1395

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور از صدور و تمدید 1902 فقره مجوز و پروانه موافقت اصولی، تأسیس و بهره‌برداری واحدهای آبزی‌پروری در سال 1395 خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایانا، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور با اشاره به اینکه 11 هزار و 282 تن ظرفیت جدید به واحدهای پرورش ماهیان سرد‌آبی بر اساس مجوزهای موافقت اصولی، پروانه تأسیس و بهره‌برداری اضافه شده است، گفت: از این مقدار ظرفیت، شش‌هزار و 44 تن از آن شامل 186 فقره پروانه به بهره‌برداری رسیده است.

احمد کبیری عنوان کرد: در این حوزه استان زنجان با صدور 292 مورد پروانه و مجوز در بین سایر استان‌ها عملکرد بالاتری را در سال 95 داشته است. همچنین از تعداد 988 مجوز و پروانه تمدید شده، میزان 7 هزار و 365 تن شامل 371 فقره پروانه بهره‌برداری در حوزه ماهیان سردآبی تمدید شده که این رقم برای تمدید پروانه‌های تأسیس این واحدها 5894.5 تن برآورد می‌شود.

وی بر اهمیت حوزه پرورش ماهی در قفس تأکید کرد و افزود: با توجه به اهمیت ویژه این نوع فعالیت و همچنین تأکید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات کشور بر گسترش آن، سازمان نظام مهندسی کشاورزی با صدور 124 مورد موافقت اصولی در قالب مجوز پرورش ماهی در قفس به میزان ظرفیت 94 هزار و 710 تن به ظرفیت واحدهای موجود اضافه کرده است که در این مورد استان بوشهر با صدور 28 مورد موافقت اصولی با ظرفیت 38 هزار و 950 تن و استان‌های مازندران و گیلان با صدور 12 مورد پروانه تأسیس به ظرفیت 18 هزار تن از استان‌های پیشرو در زمینه این فعالیت بوده‌اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور بیان کرد: در حوزه پرورش میگوی آب شور تعداد 125 مورد مجوز و پروانه تحت عناوین موافقت اصولی، تأسیس و بهره‌برداری در استان‌های مستعد صادر شده که بر این اساس مقدار چهارهزار و 326 تن از ظرفیت ایجاد شده به بهره‌برداری رسیده است. در این حوزه استان هرمزگان با صدور 69 فقره مجوز و پروانه در بین استان‌های مستعد، از استان‌های پیشرو محسوب می‌شود.

کبیری تعداد مجوزهای حوزه پرورش ماهیان خاویاری را 77 فقره اعلام کرد و ادامه داد: مقدار 522 تن خاویار به ظرفیت بهره‌برداری کشور اضافه شده است. در این راستا استان گیلان در بین استان‌های صادر کننده مجوز دارای بالاترین نرخ رشد است.

وی تأکید کرد: در حوزه پرورش ماهیان گرمابی بر اساس مجوزهای موافقت اصولی، پروانه تأسیس و بهره‌برداری صادر شده‌، مقدار هفت‌هزار و 900 تن به ظرفیت بالقوه کشور اضافه شده که بر این اساس مقدار دوهزار و 786 تن از آن به بهره‌برداری (تعداد 52 فقره پروانه بهره‌برداری) رسیده است.

کبیری در پایان به اقدامات سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در راستای بهبود فرایندها در حوزه مجوزها و پروانه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: تشکیل کارگروه مشترک مجوزها و پروانه‌های شیلاتی با محوریت تدوین و به‌روزرسانی دستورالعمل‌ها و ضوابط فنی موجود، تدوین پیش‌نویس دستورالعمل ساماندهی مسئولان فنی واحدهای آبزی‌پروری، تدوین پیش‌نویس دستورالعمل صدور کارت شناسایی واحدهای خرد و دومنظوره، طراحی و استقرار سامانه پنجره واحد مجوزها و پروانه‌ها با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ازجمله اقدامات این سازمان به‌شمار می‌رود./

V-960224-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید