Iranian Agriculture News Agency

در چین انجام می شود

جزیره " Chongming" ، پایلوت کشاورزی پایدار می شود/پایلوت کشاورزی با مدل جهانی محیط زیست سازگار است

جزیره CHONGMING در تلاش است تا به مدل جهانی سازگار با محیط زیست تبدیل شود ، که ریشه در کشاورزی پایدار دارد.

جزیره " Chongming" ، پایلوت کشاورزی پایدار می شود/پایلوت کشاورزی با مدل جهانی محیط زیست سازگار است

جزیره CHONGMING (1)در تلاش است تا به مدل جهانی سازگار با محیط زیست تبدیل شود ، که ریشه در کشاورزی پایدار دارد.

به گزارش ایانا از سایت شانگهای دیلی ، در مرحله نخست ، تعاونی مزرعه شن هنگ( Shen Hong's farm cooperative )، با سه دانشگاه شانگهای در زمینه توسعه پایدار، روش های سازگاری با محیط زیست در مورد تولید مواد غذایی با کیفیت بالا ، افزودن ارزش و درآمد کشاورزان ، کار می کند.

همچنین ، تعاونی شن شانگهای چونرون (1) یک پروژه ای است که توسط دولت محلی برای مدرن سازی روش های کشاورزی با نوآوری های جدید را ه اندازی شده است. همچنین پنج مهندس تکنولوژی به صورت تمام وقت و پنج استاد به عنوان مشاور همکاری می کنند.

گائو یی، مدیر مرکز نوآوری و علوم سازگار با محیط زیست کشاورزی Chongming ، گفت: " این پروژه به دنبال افراد کارآفرین با شور و شوق در زمینه کشاورزی است ، همچنین مکانی برای افرادی است که کارشناسان فن آوری و یا با موسسات علمی در زمینه آخرین فنون کشاورزی برای تجاری سازی کار کرده باشند."

Chongming ، نزدیک به یک سوم از زمین های کشاورزی شانگهای را در اختیار دارد، که باعث شده تا به محیط ایده آل برای آزمایش تبدیل شود.

به گفته مقامات، در این پروژه ، مزارع از سیاست های ترجیحی در استفاده از زمین و سرمایه گذاری بهره مند می شوند و انتظار می رود تعداد مزارع در پروژه به بیش از 20 مزرعه تا پایان سال2020 برسد.

شن گفت: "همکاری با موسسات علمی دسترسی به دانش پبشرفته وتخصص را برای ما فراهم می کند. همچنین ما می توانیم پرسش های خود را مطرح کرده تا استادان در زمینه توسعه روش ها به ما کمک کنند، ما آنها را آزمایش کرده و با جمع آوری داده ها می بینیم آیا آن روش کار می کند یا خیر."

مزرعه به عنوان یک سایت آزمایشی برای تحقیق دولت عمل می کند. یکی از این پروژه به سفارش وزارت علوم و فناوری انجام شد که در زمینه مطالعه اکو سیستم شالیزارها، تولید خرچنگ و لاک پشت پوسته نرم در مقیاس بالا، بود.

همچنین کشاورزان محلی نیز در این پروژه نقش دارند. حدود 60 کشاورز جزیره با قطعه زمین های خود ، به پروژه معرفی شده اند. یکی از کشاورزان Huang Guili ، 45 ساله است، که به رشد مرکبات مشغول است. هوانگ پیش از این در بخش املاک و مستغلات و برنامه ریزی شهری کار می کرد. سپس تصمیم گرفت تا یک مزرعه همراه با فعالیت کشاورزی و گردشگری، ایجاد کند.

وی گفت: "من به پرورش مرکبات اقدام کردم، اما آنها رو به نابودی رفتند چراکه من در مورد باغبانی مطلبی نمی دانستم، بنابراین من به ژاپن و کره رفتم و از کارشناسان خارجی در زمینه مرکبات مطالبی یاد گرفتم. در آن جا به رشد مرکبات شیرین با کیفیت بالا پرداختم ، پس از مدتی از خودم پرسیدم: "چرا همین کار را اینجا نکنم؟"

سعی و کوشش او نتیجه داد . به طوری که نخستین عملکرد محصول وی در مسابقه مرکبات شانگهای در سال 2014 موفق به کسب جایزه نخست شد.

همچنین مزرعه هوانگ یک توافق نامه همکاری با پنج موسسه محلی، از جمله آکادمی علوم کشاورزی شانگهای و دانشگاه جیائو تانگ شانگهای دارد به طوری که در حال مطالعه روش های جدید برای رشد مرکبات هستند.هوانگ و شن ، درباره این مسئله هم عقیده هستند که تمرکز کشاورزی در شهر های پر جمعیت مانند شانگهای به جای کمیت ، باید روی کیفیت باشد.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- جزیره ای در دهانه رودخانه یانگ تسه در شرق چین با وسعت 1267 کیلومتر مربع قرار دارد.

2 - Shen's Shanghai Chunrun Aquaculture Cooperative

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید