Iranian Agriculture News Agency

پرداخت مطالبات بیمه محصولات کشاورزی در سمنان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از پرداخت کلیه مطالبات بیمه محصولات کشاورزی در سال گذشته خبر داد.

پرداخت مطالبات بیمه محصولات کشاورزی در سمنان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان از پرداخت کلیه مطالبات بیمه محصولات کشاورزی در سال گذشته خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، خدابخش عرب گفت: از سیاست های دولت جمهوری اسلامی همواره حمایت جدی از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران بخش کشاورزی بوده و امروز نیز این حمایت ها به شکل منسجم و به روشهای علمی تر توسعه یافته و ادامه دارد .

وی افزود: در میان روشهای گوناگون حمایتی که وجود دارند بیمه محصولات کشاورزی به عنوان راهکاری منطقی در این زمینه می باشد که هرساله دولت با پیش بینی اعتبار مورد نیاز در لایحه بودجه سنواتی و تصویب آن توسط مجلس شورای اسلامی صورت می گیرد .

عرب با اشاره به پرداخت ۷۰ درصد بیمه محصولات کشاورزی توسط دولت افزود: در این راستا ۳۰ درصد پرداخت حق بیمه به عهده کشاورزان و بهره برداران است و در صورت وارد آمدن خسارت به محصولات در اثر حوادث قهری و طبیعی صندوق بیمه محصولات کشاورزی نیز طبق تعرفه های ابلاغی، خسارت ها را ارزیابی و سپس مبالغ خسارت را به عنوان غرامت به حساب بهره برداران بخش کشاورزی واریز می کنند .

وی در ادامه یادآور شد: در اردیبهشت ماه سال جاری مبلغ ۱۱۹ میلیارد ریال غرامت بیمه در سال زراعی ۹۴-۹۵ در زیر بخش های زراعت، باغبانی، دام، طیور، مرتع، آبزیان و زنبور عسل و در سال زراعی ۹۵-۹۶ در زیر بخش دام و طیور به بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شد و خسارت های وارده به سایر زیر بخش ها در سال زراعی جاری در حال بررسی و ارزیابی است .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید