Iranian Agriculture News Agency

حمایت دانشمندان، چهره‌های ماندگار، استادان دانشگاهی و پژوهشگران از روحانی


در روزهای گذشته، پیام‌ها و بیانیه‌های سازمان‌ها و نهادهای علمی و فرهنگی و مدنی بی‌شماری در حمایت از حسن روحانی منتشر شد؛ بیانیه‌ای که گروهی از فرهیختگان و فرهنگیان در حمایت از رئیس‌جمهوری امضا کرده بودند و در ادامه از مردم و هم‌صنفان خود می‌خواستند در روز رأی‌گیری ٢٩ اردیبهشت، آنها نیز با حضور پای صندوق‌های رأی، رأی خود را به نام حسن روحانی به صندوق بیندازند.
نامه حمایت ١٥ نفر از دانشمندان و چهره‌های ماندگار علمی کشور در حمایت از دکتر حسن روحانی یکی از این بیانیه‌های حمایتی بود و در بخشی از این بیانیه که به امضای استادانی مانند مجید ارشاد، محمد بلورچیان و یوسف ثبوتی رسیده بود، آمده است:‌
خوشبختانه رویکرد درست دولت یازدهم در بهره‌گیری از سرمایه‌های انسانی و دانشی و نیز تلاش برای دانش‌بنیان‌کردن اقتصاد و سایر ارکان جامعه رویکردی ارزشمند و قابل‌تحسین است.
اتخاذ همین رویکرد و اقدامات اساسی و مؤثر دولت تدبیر و امید دستاوردهای علمی و اقتصادی قابل‌توجهی را به ارمغان آورده است. کسب رتبه نخست شتاب علمی در سال ١٣٩٥ و با ٢٥ پله ارتقا در بین کشورهای توسعه‌یافته علمی، افزایش تعداد دانشگاه‌ها، مجلات و دانشمندان ایرانی حاضر در رتبه‌بندی‌های معتبر علمی- بین‌المللی، همگی نشان از پیشرفت‌های کیفی علمی ایران در دولت حاضر دارد.
همچنین بیش از دوهزار و ۷۰۰ نفر از اعضای جامعه پزشکی سراسر کشور، شامل اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی، پزشکان متخصص رشته‌های مختلف پزشکی، دندان‌پزشکان، داروسازان، کارشناسان پرستاری، مامایی، علوم بهداشت و علوم آزمایشگاهی و سایر رشته‌های وابسته در نامه‌ای از روحانی حمایت کرده‌اند. این افراد در نامه خود ضمن حمایت از روحانی از مردم ایران برای شرکت و حضور هوشمندانه و پرشور در انتخابات روز ۲۹ اردیبهشت دعوت کردند.
استادانی مانند: ایرج فاضل، علی نوبخت، مصطفی معین، محمدرضا ظفرقندی، محمد فرهادی، رضا ملک‌زاده، یحیی عقیقی، سیدعلی احمدی‌ابهری، احمد علی نوربالا، ملک حسینی و... از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.
همچنین بیش از هزارو ٨٠٠ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز پژوهشی در بیانیه‌ای تصریح کردند: با توجه به جمیع جهات و اذعان به بعضی کاستی‌ها، ما آقای دکتر روحانی را بهترین گزینه برای هدایت کشور می‌دانیم و حمایت خود را از نامزدی وی اعلام می‌نماییم.
ما به آقای دکتر روحانی رأی می‌دهیم چراکه کشور را با توافق برجام از خطر جنگ، تحریم و تنش در روابط بین‌المللی نجات داد و امید، اعتدال و آرامش را به کشور بازگرداند. ما به آقای دکتر روحانی رأی می‌دهیم که در دولت وی رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت رسید و تورم لجام‌گسیخته ٤٦درصدی به یک‌رقمی رسید. رأی ما دکتر روحانی است چراکه در این مدت ایشان را مدافع حقوق شهروندی جوانان، زنان، اقلیت‌ها و همه آحاد مردم یافته‌ایم. دولت آقای روحانی در گذشته به دور از دروغ و غوغاسالاری قدم‌های مؤثری در جهت شفافیت اقتصادی و فضای باز سیاسی برداشته است.
انتخاب مجدد آقای روحانی جلوگیری از افتادن دوباره کشور در دام دروغ، فساد، تبعیض، رانت و تنش در عرصه جهانی است. امید واثق داریم که ایشان با پشتوانه و تجارب و سوابق اجرائی، با استفاده از نیروهای خدوم، متخصص و باتجربه، کشور را در جهت اعتدال و پیشرفت در همه زمینه‌ها راهبری نماید.
این نامه به امضای استادانی مانند مهرزاد ابدالی، کتانه ابراری، مهرداد فرید و حسن فروغی رسیده بود.
در روزهای آغازین فعالیت‌های انتخاباتی بود که جمعی از پژوهشگران علوم اجتماعی نیز به جمع حمایت‌کنندگان پیوستند. سوسن باستانی، تقی آزادارمکی، محمدامین قانعی‌راد، پرویز پیران و... نیز از امضاکنندگان این بیانیه بوده‌اند.
گفتنی است در پی انتشار نامه ١٨٧ نفر از استادان و پژوهشگران جامعه‌شناسی و علوم اجتماعی از حسن روحانی، صدها نفر از دانشجویان و فعالان علوم اجتماعی هم حمایت خود را از آن بیانیه اعلام کردند.
در بخشی از آن بیانیه نیز آمده بود:‌ دانشگاه‌های ما تا رسیدن به وضعیت مطلوب و رعایت اصول آزادی و استقلال دانشگاهی بسیار فاصله دارند، اما میزان احترام به اصول آزادی و استقلال دانشگاهی در دولت یازدهم بسیار بیشتر از دولت‌های نهم و دهم بوده است. پایگاه فکری رقبای آقای حسن روحانی نیز به گونه‌ای است که کمکی به بهبود وضعیت دانشگاه‌ها نخواهند کرد. بنابراین تداوم مسیری که دولت آقای روحانی در دانشگاه‌ها آغاز کرده، به نفع دانشگاه‌ها و منافع ملی ایران است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید