Iranian Agriculture News Agency

جوانان ژاپنی به کشاورزی علاقه نشان می‌دهند

شرکت‌های کشاورزی در ژاپن افزایش یافته‌اند

دانشجویان دانشگاه یومیوری شیمبون (Yomiuri ShimbunUniversity ) و دیگر جوانان با نشان دادن علاقه به مشاغل کشاورزی، مشتاق برای پذیرش این حرفه شده اند و این امر موجب شده تا شرکت های کشاورزی، افزایش یابند.

شرکت‌های کشاورزی در ژاپن افزایش یافته‌اند

دانشجویان دانشگاه یومیوری شیمبون ( Yomiuri Shimbun University ) و دیگر جوانان با نشان دادن علاقه به مشاغل کشاورزی، مشتاق برای پذیرش این حرفه شده اند و این امر موجب شده تا شرکت های کشاورزی، افزایش یابند.

به گزارش ایانا از سایت The Japan News ، در توکیو در اواخر ماه مارس، 47 شرکت کشاورزی در یکی از بزرگترین استخدام ها در بخش کشاورزی شرکت کردند. در نشست توجیهی ، به حدود 500 دانشجو که به دقت گوش می دادند درباره موضوعاتی مانند تکنیک های کشاورزی کارآمد و استفاده از فناوری اطلاعات، مطالبی ارایه شد.

"کشاورزی به ایده های خلاق نیاز دارد. من می خواهم نوعی از کشاورزی جدید را ایجاد کنم ، "نائوکی ایناهاشی، 22 ساله ، دانشجوی سال چهارم دانشگاه Hosei ، کسی که از خانواده کشاورز نیست، این مطلب را گفت.

با افزایش علاقه میان جوانان ژاپنی، شرکت های کشاورزی به عنوان یک گزینه اشتغال برای این جوانان در آمده است.

Teruaki Nanseki ، استاد دانشگاه کیوشو و متخصص در مدیریت کسب و کار کشاورزی، گفت: "تبدیل شدن به یک کشاورز نیاز به هزینه کردن در حوزه زمین و ماشین آلات دارد. با این حال شرکت های کشاورزی، معتقدند با آموزش در فنون کشاورزی می توان به ایجاد درآمد پایدار دست یافت. "

این درحالی است که با توجه به گزارش وزارت کشاورزی، جنگلداری و شیلات، تعداد شرکت های کشاورزی از حدود پنج هزار و 272 در سال 2000 به 20 هزار و 800، در سال 2016، یعنی نزدیک به چهار برابر افزایش یافته است. شمار کارگران در این شرکت ها از 49 هزار و 369 در سال 2000 به 104 هزار و 285در سال 2015 ، نزدیک به دو برابر افزایش یافته اند.

همچنین متوسط ​​سن کشاورزان از 66 سال فراتر رفته است. در حالی که مزارع خانوادگی به دلیل کمبود جانشین در حال محو شدن هستند و در عین حال کشاورزان در مقیاس بزرگ به ایجاد شرکت های کشاورزی و ارائه مشاغل بیشتر روی آورده اند.

شرکت های کشاورزی نه تنها درگیر تولید محصولات کشاورزی شده اند بلکه در پردازش (فرآوری) و فروش محصولات و حتی رستوران داری فعالیت می کنند.

در عین حال، بسیاری از جوانان، به کشاورزی به عنوان یک کسب و کار خلاق، نگاه می کنند.

همچنین شمار کشاورزان جدید 65 هزار و 30 درسال 2015 برآورد شد، که افزایش 12.8 درصدی نسبت به سال قبل نشان می داد که در میان آن ها ، 10 هزار و 430 کارمند شرکت های کشاورزی بودند که نشان از افزایش 36.3 درصد بود.

با وجودی که تعداد زیادی از مردم درگیر بخش کشاورزی شده است اما سالانه بیش از 100 هزار نفر اخراج می شوند و این میزان استخدام در شرکت های کشاورزی همچنان برای جبران این مسئله کافی نیست.

شرکت های کشاورزی به طور معمول کمتر از 10 فرصت شغلی در سال را به خود اختصاص می هند. بنابراین گسترش کسب و کار و ارائه مشاغل بیشتر ضروری به نظر می رسد چراکه با افزایش درخواست ها از سوی شرکت ها ، گزینه های شغلی بیشتری پیش روی جوانان قرار می گیرد.

در عین حال، دولت، بدنه واسط ایجاد کرده است - که شرکت های دولتی به منظور تحکیم زمین های کشاورزی به کشاورزان از طریق اجاره و لیزینگ ها کمک کنند - به طوری که در 47 استان برای تشویق تثبیت مزرعه ، تلاش هایی برای معرفی بیشتر کشاورزی در مقیاس بزرگ انجام می شود.

همچنین، دولت قصد دارد تعداد اپراتورها در مقیاس بزرگ، از جمله شرکت های کشاورزی را تا 80 درصد تا سال 2023 افزایش دهد.

این درحالی است که وزارت کشاورزی تصمیم به ساخت مسکن برای کارگران جدید گرفته است، همچنین به انتخاب شش منطقه به عنوان مناطق نمونه ، از جمله آساهیکاوا، هوکایدو اقدام کرده است.

هدف این وزارتخانه ، حل کمبود کشاورز با فراهم کردن زندگی بهتر برای جوانان است که می تواند به افزایش انگیزه آن ها برای ورود به بخش کشاورزی کمک کند.

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید