Iranian Agriculture News Agency

رئیس بخش جانوران سمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی اعلام کرد:

انتقال صنعت تولید پادزهر به کشورهای هندوستان و تونس

رئیس بخش جانوران سمی مؤسسه رازی گفت: فرآیند تولید پادزهر بسیار پیچیده و طولانی بوده و حدود یک سال به طول می انجامد؛ اما از افتخارات ایران است که طی برنامه ای بشر دوستانه این صنعت را به کشورهایی نظیر هندوستان و تونس نیز منتقل کرده است.

انتقال صنعت تولید پادزهر به کشورهای هندوستان و تونس

رئیس بخش جانوران سمی مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ار انتقال صنعت تولید پادزهر به کشورهایی نظیر هندوستان و تونس خبر داد.

به گزارش ایانا از مؤسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، دکتر ناصر محمدپور با اشاره به حفاظت از نسل جانوران سمی و تفاهم نامه ای که با سازمان محیط زیست و این مؤسسه در این زمینه منعقد شده، اظهار کرد: حفظ محیط زیست وظیفه همه آحاد جامعه است و بر اساس این تفاهم نامه، برنامه سم گیری مار در محل و رهاسازی در طبیعت از 10 سال گذشته توسط مؤسسه رازی اجرا شده است.

وی افزود: طبق این تفاهم نامه، مؤسسه رازی میزان نیاز کشور برای تولید پادزهر را از وزارت بهداشت دریافت می کند و پس از برآورد مقدار سم و تعداد جانوران مورد نیاز، سم گیران این مؤسسه به مناطق مختلف کشور مراجعه کرده، بر اساس تفاهم نامه با محیط زیست، نسبت به سم گیری از مارها در محل اقدام می کنند.

رئیس بخش جانوران سمی مؤسسه رازی خاطرنشان کرد: فرآیند تولید پادزهر بسیار پیچیده و طولانی بوده و حدود یک سال به طول می انجامد؛ اما از افتخارات ایران است که این صنعت در کشور سابقه ای طولانی دارد و مؤسسه رازی، طی برنامه ای بشر دوستانه این صنعت را به کشورهایی نظیر هندوستان و تونس نیز منتقل کرده است.

محمدپور هزینه‌بر بودن تحقیقات و فرآیند تولید در این زمینه را از محدودیت های موجود در این حوزه برشمرد و گفت: این امر سبب بالا بودن هزینه تمام شده فرآورده می شود؛ اما زیر قیمت در اختیار مصدومین گزیده شده قرار می گیرد، در این راستا لازم است برای گسترده تر شدن فعالیت های تحقیقاتی، یارانه های خاصی برای مؤسسه در این زمینه در نظر گرفته شود.

وی در ادامه به لزوم هماهنگی و مشارکت مؤسسه رازی با دانشگاه های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و افزود: استحصال فرآورده های جدید از سموم، زمانی که به مرحله مطالعات بالینی می رسند، به تأییدیه های مطالعات بالینی و مجوزهای اخلاق پزشکی احتیاج دارند، در این راستا نیاز است کارگروه هایی تشکیل شود تا با در نظر گرفتن مساعدت های لازم، راحت تر مسیر مطالعات بالینی طی شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید