Iranian Agriculture News Agency

با کمک وزرات کشاورزی فیلیپین روی داد

مکانیزاسیون کشاورزی بهره وری کشاورزان را افزایش داد/ با مکانیزاسیون کشاورزان فیلیپینی از کارشان بیشتر لذت می برند

براساس گزارش وزارت کشاورزی فیلیپین (DA)، یکی از عوامل مهم در رسیدن به خودکفایی برنج در کشور اجرای برنامه مکانیزاسیون کشاورزی است.

مکانیزاسیون کشاورزی بهره وری کشاورزان را افزایش داد/ با مکانیزاسیون کشاورزان فیلیپینی از کارشان بیشتر لذت می برند

براساس گزارش وزارت کشاورزی فیلیپین ( DA یکی از عوامل مهم در رسیدن به خودکفایی برنج در کشور اجرای برنامه مکانیزاسیون کشاورزی است.

به گزارش ایانا از وبسایت ilocos برنامه مکانیزاسیون مزرعه وزارت کشاورزی فیلیپین، با هدف افزایش بیشتر بهره وری و درآمد کشاورزان انجام می شود ، در حالی که به آن ها کمک می کند تا کمتر به نیروی کار وابسته نباشند.

در سه سال گذشته، کشاورزانی که از این برنامه استفاده کرده اند، نه تنها درآمد و سود شان بیشتر شده بلکه آن ها به کشاورزان دیگر هم برای بهبود تکنیک های کشاورزی کمک کرده اند.

یکی از کشاورزان که از برنامه مکانیزاسیون کشاورزی DA استفاده کرده ، ماکسیمو از منطقه Ilocos است. وی به این که به مدت 40 سال کشاورز است، افتخار می کند. همچنین سازمان کشاورزان به نام Pantay-Daya Farmers Organization ، جایی که او مسئول دریافت تراکتور 4-W Drive Tractor تحت برنامه " Agri-Pinoy Corn Program "(1) است، به انجام این برنامه اقدام کرده است.

تحت دستورالعمل تحویل ماشین آلات به تعاونی ها و سازمان های کشاورزان ، وزارتخانه ( DA )، 85 درصد از هزینه ماشین آلات را می پردازد و 15 درصد دیگر توسط انجمن پرداخت می شود.

ماکسیمو گفت: "با تحویل تراکتور به سازمان کشاورزی، می توانیم از کاشت برنج لذت ببریم ودیگر لاز م نیست مدت طولانی برای اجاره تراکتور منتظر بمانیم."

بنا به گفته وی، با تجهیزات carabao-driven سه روز برای شخم مزرعه یک هکتاری زمان نیاز داشت. اما با وجود تراکتور که از DA فراهم شده، زمان شخم تنها یک روز طول می کشد ، در نتیجه کار سریع تر، آسان تر و کارآمد تر شده است.

در سال های گذشته، کشاورزان معمولا برای اجاره تراکتور می بایست حداقل 1 ، 200.00 P (پزو واحد پول فیلیپین) برای هر ساعت و یا بسته به منطقه، می پرداختند، اما امروز، اعضای انجمن هزینه کمتری را نسبت به پرداخت معمول ، برای اجاره تراکتور در منطقه خود می پردازند.

این در حالی است که با درآمد حاصل از کرایه تراکتور ها، در حال حاضر اعضای سازمان به کشاورزان کارآفرین تبدیل شده اند . به طوری که با علاقه به سمت مکانیزه کامل فعالیت های کشاورزی خود پیش می روند، همچنین سازمان امیدوار است تا کمباین هم از وزارتخانه تحویل بگیرد.

تحت رهبری ماکسیمو ، انجمن قادراست تا در زمینه ارایه تجهیزات کشاورزی دیگر مانند پمپ آب و خرمن کوب برنج ( rice thresher ) به کشاورزان کمک کند ، همچنین با آگاهی دادن به کشاورزان درباره مزیت های استفاده از ماشین آلات در طول کاشت و برداشت ، آنها را تشویق به بهره بردن از این تجهیزات می کند.

سازمان کشاورزی (که ماکسیمو از اعضای آن است)، با داشتن تمام این ماشین آلات و تجهیزات ، توانسته است به عنوان یکی از عوامل عمده در دستیابی به سطح بهره وری متوسط ​​در سال گذشته سهم داشته باشند. به طوری که میزان بهره وری برنج در طول فصل مرطوب 4.22 میلیون تن در هکتار ودر طول فصل خشک 5.65 میلیون تن / هکتار براورده شده است.

همچنین این واقعیت را باید در نظر گرفت که با کمک DA به سازمان های کشاورزی این امر محقق شده است.

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- Agri-Pinoy : یک چارچوب استراتژیک برای تمام برنامه های وزارت کشاورزی است. دربردارنده مجموعه ا ی از اصول و روش ها برای توسعه بهینه منابع انسانی وطبیعی ، برای رسیدن به اهداف فیلیپین در بخش کشاورزی است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید