Iranian Agriculture News Agency

وزارت خارجه: پیگیر آزادی صیادان ایرانی هستیم


بهرام قاسمی در نشست خبری که دیروز با اصحاب رسانه برگزار شده بود، گفت: پیگیر آزادی صیادان زندانی در سومالی هستیم.

قاسمی در رابطه با نامه خانواده ماهیگیران زندانی در سومالی به روحانی گفت: این موضوع برای سال‌های قبل است که ۳۷ صیاد به اسارت درآمدند. تعدادی فرار کردند، تعدادی جان باختند و هشت نفر هنوز در اسارت دزدان دریایی هستند. این پرونده بسیار پیچیده است و کانال‌های متعددی در دستگاه‌های مختلف این موضوع را پیگیری می‌کنند.

او افزود: خانواده‌های این افراد نامه‌ای به ریاست‌جمهوری نوشته‌اند و دستورات لازم صادر شده است. این دیپلمات عالیرتبه درباره دزدیده شدن یک قایق دیگر در سومالی نیز گفت: من این موضوع را تحت بررسی دارم و نمی‌توانم اطلاعات دقیقی در این باره بیان کنم. تصور ما این است که همه سرنشین‌ها ایرانی نیستند و یکی، دو ملیت دیگر در این قایق نیز وجود دارند. همچنین در خبر دیگری شش ملوان ایرانی که در اثر غرق شدن لنج ماهیگیری‌شان به مدت ٣ ماه در آب‌های اقیانوس هند سرگردان بودند و توسط پلیس ساحلی کنیا نجات یافتند قرار است امروز وارد کشور شوند. با پیگیری‌ها و تلاش سفارت کشورمان، دادگاه کنیا بدون صدور هرگونه حکم مجازات یا جریمه به دلیل ورود غیرقانونی به آب‌های این کشور، ملوانان ایرانی را آزاد کرد.

همچنین سفارت کشورمان با انجام تمهیدات زمینه لازم برای معالجات اولیه و تهیه البسه و سایر لوازم مورد نیاز را فراهم کرد و ملوانان ایرانی دیروز (دوشنبه) نایروبی را به مقصد تهران ترک کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید