Iranian Agriculture News Agency

مصرف 111 هزار تن انواع کود شیمیایی در مازندران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته 111 هزار تن کود شیمیایی در استان توزیع شد که نشان می‌دهد کشاورزان نقش تغذیه گیاهی را در مزارع زراعی و باغی درک کردند که این امر در عملکرد و تولید نقش به‌سزایی دارد.

مصرف 111 هزار تن انواع کود شیمیایی در مازندران

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سال گذشته 111 هزار تن کود شیمیایی در استان توزیع شد که نشان می‌دهد کشاورزان نقش تغذیه گیاهی را در مزارع زراعی و باغی درک کردند که این امر در عملکرد و تولید نقش به‌سزایی دارد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، حسن عنایتی در جلسه ستاد تغذیه گیاهی اظهار کرد: با توجه به ساماندهی‌های خوبی که در کشور به‌وجود آمد 5 هزار نوع کودهایی که در کشور نابه‌سامان بود در مرحله ساماندهی است .

وی ادامه داد: در سال 93، 93 هزار تن و سال گذشته 111 هزار تن کود شیمیایی در استان توزیع شد .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه نقش تغذیه با توجه به تغییرات جوی و اقلیمی بسیار مهم است و سبب پایداری تولید می‌شود، گفت: کود یکی از اجزای افزایش عملکرد محصولات کشاورزی است و بخش ترویج باید با اطلاع‌رسانی، ترویج و توسعه استفاده از کود را در مزارع و باغ برای کشاورزان انجام دهد .

عنایتی با اشاره اینکه باید روش‌ها و فنون جدید را برای زمان و مقدار مصرف کودها در مزارع و باغ‌ها به کشاورزان ارائه کرد، گفت: هزینه برای تغذیه گیاهی در برابر افزایش محصولی که به دست می‌آید به صرفه است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید